Petr Fulín z Plasů v zásadě již minulou sezonu demonstroval, že by jezdecky měl i na mistrovství světa WTCC. Jak už to ale v automobilovém sportu bývá, musel se poklonit jistým finančním zákonitostem a i letos nastoupit "pouze" v menší sestře WTCC, evropském šampionátu ETCC: "Sezona v tomto šampionátu mne přijde tak na pět milionů. Mistrovství světa ovšem absolvuje třikrát tolik podniků kolem celého globu. Potřeboval bych asi dvaapůlkrát tolik a to se mi nepodařilo sehnat," vysvětluje Fulín svou situaci, která je z čistě sportovního hlediska téměř perfektní.
"Tým Křenek pro mne připravuje stejný vůz jako minulý rok, BMW 320i. Jedná se o dvoulitr, který před lety používala i WTCC, než přešla na přeplňované 1,6litry. Sezona začala v Monze výborně. Testovali jsme tam a vyplatilo se, i když v neděli pršelo. Bylo to poprvé, co jsem s tím autem jel v dešti, ale oba závody jsem vyhrál!"
Nebylo tedy divu, že Fulín přijel do Bratislavy jako jasný favorit. Ve slovenském vedru se mu od prvních metrů dařilo tak, že se přesvědčivěji se svou úlohu ani vypořádat nemohl. První závod ovládl z pole-position. Domácí matadore Maťo Homola a Němec Pfister nikdy neměli ani nejmenší šanci jeho prvenství ohrozit. Do druhého závodu se startuje v obráceném pořadí prvního a to dávalo divákům oprávněnou naději na Fulínovu fulminantní stíhací jízdu.
"V prvním závodě se hned po startu rozbilo několik aut. Viděl jsem, jak se tam někteří mladí jezdci zachovali, a proto jsem do druhého závodu vyrazil poněkud opatrněji. Nemohu si totiž dovolit přijet domů s rozbitým autem."
Bílý BMW s číslem 22 tedy zůstal první kolo ve středu pole, než začal znovu demoralizovat konkurenci. Jezdil přinejmenším o vteřinu na kolo rychleji, než ostatní, za jásotu publika se mu ale nepodařilo Homolu dohnat. "Řekl jsem si, že udělám závod a nakonec mi scházelo jedno jediné kolo. Já i tým jsme s výsledkem naprosto spokojeni," zhodnotil Fulín své druhé místo.
Za tři týdny se ETCC stěhuje na rychlý Salzburgring. Také tam nastoupí tým Křenek se dvěma vozy. "Od letoška mám konečně týmového kolegu. Je jím mladý Michal Matějovský. Mít tak dobrého kolegu má hned dvě výhody. Michal se ve voze již dobře zabydlel, brzy budeme moci společně vyhodnocovat vzájemná data a čerpat z nich. Mimo to je to levnější. Mnohé náklady, které jsem minulý rok nesl sám, si těď dělíme," těší se z týmového kolegy Fulín.
Jen jedno mu dělá starosti. A to je relativně malý zájem automobilky BMW o ETCC. Bavoráci již delší dobu nehrají v mistrovství světa první housle, Fulínovy husarské kousky v evropském šampionátu mu ale zatím nedopřály zvláštní podpory z Mnichova nebo od českého importéra. "V oddělení BMW-Motorsport sice vědí, že existuji, nevedli jsme ale ještě žádné rozhovory. O technické nebo finanční podpoře také není řeči. BMW se prostě soustředí na DTM a mé dobré výsledky tedy přišly jaksi ve špatnou dobu."
Petr Fulín snad po desátém závodě sezony, začátkem října v Brně, oslaví titul mistra Evropy. Byla by škoda, kdyby se mu ani pak nedostalo náležitého ocenění...
Stav ETCC po čtyřech z deseti závodů sezony 2013:1. Petr Fulín (ČR) BMW 42 b. |