Peškův manažer Daniel M. Epp před sezonou předpokládal, že by se Lukáš mohl v prvních čtyřech Velkých cenách pohybovat okolo patnáctého místa. "Plánovali jsme první čtyři závody jako zkušební, aby si mohl Lukáš zvyknout na novou třídu."
Dosavadní dvě desátá místa a jeden pád z osmého místa po nevynucené chybě hodnotí Lukáš Pešek jako úspěch. "Výsledkově je to snad až nad očekávání, ale pořád je co zlepšovat," říká Pešek.
Prohlédněte si VIDEO
Naráží především na ztráty oproti nejlepším závodníkům ve druhých částech závodů. Lukáš ještě nedokáže mít motocykl pod kontrolou v době, kdy jezdí na opotřebených pneumatikách. "Nevím, jak na tom jet," přiznává. "To prostě vyřeší až čas, až budu mít za sebou více závodů a zkušeností."
Starty se Peškovi přitom nadmíru daří. Na rozdíl od třídy 125 se dokáže ve 250 hned po startu posunout o několik pozic dopředu. "Ve 125 dáte prostě plný plyn se snahou co nejrychleji rozhýbat stroj. Je to jenom o práci se spojkou," popisuje Pešek.
"Dvě stě padesátky mají sto koní, tam už máte co dělat, abyste při rychlém startu udrželi kolo dole. Je to o citlivé práci plynu a spojky."
Pešek se prosazuje svojí dobrou technikou jízdy. V posledním, technicky náročném úseku trati v Estorilu s dvojicí pomalých zatáček byl Lukáš stejně rychlý jako nejrychlejší závodníci.
Optimisticky hledí Pešek i k budoucímu závodu v Číně. V loňském roce tam ve 125 vyhrál. "Ta trať se mi tam líbí. Jsou tam dlouhé zatáčky i rovinky. Bude to rychlé," ví Pešek. "Uvidíme, jak to tam zvládnu na novém stroji."
Na závodníka v týmu nevyvíjejí žádný tlak. "Výsledky nejsou letos až tak důležité," říká za tým jeho tiskový mluvčí Pavel Vokatý. "V nadcházejících závodech bychom chtěli zkracovat ztrátu na nejlepší první skupinu."
Dosavadní Velké ceny očima Lukáše PeškaDAUHÁ JEREZ ESTORIL |