Šéf inženýrů Renaultu jednoduše věří, že Alonso nepřipravil Massu o žádný čas, a tudíž vzít mu tři nejlepší výkony závěrečné fáze kvalifikace bylo špatné rozhodnutí.
"Díval jsem se na telemetrii Ferrari a Massa získal nějaký čas na zadní rovince a v nájezdu do zatáčky Parabolica byl rychlejší než předtím. Uprostřed ale ztratil. Vypadalo to jako chyba, ale on tvrdí, že přišel o přítlak."
Symonds je přesvědčen, že piloti Ferrari často nebyli za podobné manévry potrestání a že nekonzistentní rozhodování ubližuje celé formuli 1.
"Proti tomu je těžké bojovat. Před první zatáčkou v Turecku měnila ferrari směr několikrát, ale nic se nestalo."
Rozhodnutí Mezinárodní automobilové federace FIA v letošní sezoně nahrávají soupeřům Renaultu. Zákazem hmotových tlumičů připravila letošní modro-žlutý monopost o převahu, a podle tvrzení Symondse se nyní zdá, že je na Alonsa přísnější než na ostatní piloty.