Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hrozivý pád a zlomená klíční kost. Pedrosa v Japonsku triumf neobhájí

Dani Pedrosa před tréninkem na Velkou cenu Japonska | foto: AP

14 2016
Na Velké ceně Japonska měl obhajovat loňské prvenství, místo toho se Dani Pedrosa v bolestech vydal na cestu domů do Španělska. Jedenatřicetiletý motocyklový jezdec měl při tréninku třídy MotoGP hrozivý pád, při němž si zlomil pravou klíční kost. Nedělní závod na okruhu v Motegi tak bude bez něj.

Nehoda člena týmu Repsol Honda vypadala děsivě. Čtvrtý muž průběžného pořadí mistrovství světa měl takzvaný highsider, po němž letěl zhruba deset metrů. Při pádu si 158 cm vysoký jezdec zlomil klíční kost, čímž pro něj letošní Grand Prix Japonska skončila a Pedrosa zamířil do Španělska.

„Asi se hned zítra v Barceloně podrobí operaci, ale ještě to není definitivně rozhodnuté. Kost je na čtyři kusy, což je stav, který obvykle vyžaduje chirurgický zákrok,“ uvedl Xavier Mir z lékařského týmu MotoGP.

Španěla nahradí minimálně pro GP Japonska domácí jezdec Hiroši Aojama, jenž už stejně zaskočil na začátku loňské sezony při jeho zranění ruky.

Na okruhu v Motegi se přitom Pedrosovi v minulosti dařilo. Trojnásobný mistr světa z kategorií do 125 ccm a 250 ccm v Japonsku čtyřikrát vyhrál, z toho třikrát v královské třídě MotoGP.

Nehodu měl v druhém tréninku také Ir Eugen Laverty, jenž musel absolvovat vyšetření mozku počítačovou tomografií.

Tréninky na Velkou cenu Japonska

Moto3: 1. Bastianini (It./Honda) 1:56,982, 2. Ono (Jap./Honda) -0,121, 3. Loi (Belg./Honda) -0,409, ...23. Kornfeil (ČR/Honda) -1,446.

Moto2: 1. Lüthi (Švýc./Kalex) 1:50,625, 2. Nakagami (Jap./Kalex) -0,275, 3. Morbidelli (It./Kalex) -0,359.

MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 1:45,151, 2. Dovizioso (It./Ducati) -0,053, 3. M. Viňales (Šp./Suzuki) -0,097.

Autoři: ,







HMS lomená se závitem a uzávěrem 120x 30mmHMS lomená se závitem a uzávěrem 120x 30mm

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz



Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze