Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Pech prožil skvělou stříbrnou sezonu. Do poslední chvíle bojoval o titul

Václav Pech (vpravo) a Petr Uhel mají důvod rozdávat úsměvy, letošní rallyová sezona jim vyšla. | foto: Jaromír PechMF DNES

29 2010
Plzeňský automobilový závodník Václav Pech bojoval až do posledního závodu o titul mistra ČR v rallye. Ze sedmi závodů třikrát vystoupal na medailové pódium. Z titulu se radoval Pavel Valoušek.

O titul českého šampiona bojoval Pech s Valouškem, jedoucím s Fabií S2000 a podporovaným továrním týmem Škoda, až do posledního závodu.

"Ještě v první etapě jsme drželi krok, ztráceli jsme asi osm vteřin. Jenže druhou etapu zkomplikoval déšť a kombinace kluzkých asfaltů a rychlých úseků, kde jsme dosahovali rychlostí až kolem dvoustovky, byla hodně náročná. V závěru už byly pozice rozdány a my už nechtěli riskovat poškození vozu. Spokojili jsme se tedy s třetí pozicí. Gratulujeme Pavlu Valouškovi k titulu," říká Pech, který měl už před Příbramí jisté celkové střbro.

Pech oceňuje práci celého týmu

Se svým spolujezdcem Petrem Uhlem a produkčním Mitsubishi Lancer EVO IX se tak jako jediní dokázali vklínit mezi podstatně dražší speciály S2000. co podle Pecha stojí za úspěchem?

"Jednoznačně tým, s nímž pracujeme už deset let. Mám nejlepší stavitele aut a tak dobré auto prostě nikdo nemá. Ostatní se od nás učí. Naši mechanici zažili WRC, teď skupinu N, pracovali i s Tomášem Engem," vyzdvihuje Pech práci kolegů z týmu.

Zůstanou věrní Mitsubishi Lancer Evo IX

I do příští sezony půjde s největší pravděpodobností s vozem Mitsubishi Lancerem EVO IX. "S desítkou nás zatím nikdo neporazil a ani ve světě ještě nedělá zásadní výsledky. Takže asi nebude důvod ke změně," prozrazuje Pech.

Posádka plzeňského EuroOil týmu se může pochlubit obdivuhodnou statistikou. Za posledních deset sezon mezinárodního mistrovství ČR v rallye byli pětkrát absolutními mistry a pětkrát vicemistry. To nedokázal žádný z jejich soupeřů.

V Česku jsou auta výborně připravena, tvrdí šéftechnik

Za druhým místem Václava Pecha v českém šampionátu stojí nejen výkony samotného pilota a spolujezdce Petra Uhla. Dalším faktorem, který vyzdvihuje i sám Pech, je výborně připravený vůz Mitsubishi Lancer. Kdo za tím stojí? Parta mechaniků kolem šéftechnika Ivana Matouška. Ten s Pechem spolupracuje už devátou sezonu, získali pětkrát mistrovský titul.

I letos Pech pěkně motal hlavu všem soupeřům. Řešilo se, jestli je na české specifické tratě lepší produkční auto nebo vůz S2000. Jednoznačná odpověď ovšem neexistuje. Tam, kde se čekala převaha S2000, bylo rychlejší "pévéčko" a zase naopak. Přitom v Evropě není mistrovství, kde by produkční vůz porážel S2000.

"Myslím, že je to hlavně právě charakterem českých rychlostních zkoušek. Druhý důvod vidím v tom, že u nás jsou tato auta na vysoké úrovni. Jejich příprava je jedna z nejlepších na světě," prohlásil Matoušek.

Pechovy výsledky přinesly také časté kontroly ze strany technických komisařů. "Po závodě si vždy vyberou věc, kterou chtějí zkontrolovat. Vymontuje se a oni ji překontrolují. Je dobře, že auto prochází často touto kontrolou, udržuje to morálku ve startovním poli. Navíc to poukazuje na fakt, že auta jsou čistá," popsal Matoušek jak taková prohlídka probíhá.

Ivan Matoušek spolu s týmem mechaniků připravují vozy i dalším jezdcům. Na posledním rallyesprintu ve Vyškově jel s jejich vozem Tomáš Enge, vozy připravují i pro Josefa Semeráda a jeho syna Martina.

Je Václav Pech náročný na nastavení svého auta oproti ostatním? "Náročný určitě je, ale autu rozumí a spolupracuje se s ním výborně, je to skvělý jezdec," uzavírá Pechův šéftechnik.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze