„Nechci si za cíl dávat vítězství. To by byl proti nové škodovce nesmysl, ale o medailové pódium se popereme. To bych považoval za úspěch,“ vyprávěl Pech ve středu, kdy ještě seděl v práci za volantem kamionu. Na Šumavu se chystal až odpoledne, kdy byly první tréninky.
Na trať domácí Rallye Šumava vyrazí s tradičním spolujezdcem Petrem Uhlem i vozem Mini John Cooper Works S2000. A navzdory svým slovům bude patřit i v jubilejním 50. ročníku šumavské rallye k největším favoritům.
Závodní pauza byla dlouhá. Jak byste popsal svoje pocity před startem Rallye Šumava Klatovy?
Jsem vyrovnaný. I proto, že jsem si vědom velké konkurence. Největším favoritem bude tovární tým škodovky, rychle určitě pojede i Bryan Bouffier, ale zapomenout nelze ani na některé starší vozy WRC. My se budeme snažit vklínit se někam co nejvíc dopředu, ale jednoznačně na vítězství nepomýšlíme.
Zato loni jste neměl na Šumavě konkurenci. Je pro vás tahle situace lepší?
Určitě, kvůli tomu přece ten sport děláme. Ve větší konkurenci ze sebe vyždímáte maximum. Kolikrát víc těší, když skončíte druhý nebo třetí po nějakém pěkném souboji, než když jako papírový favorit vyhrajete s minutovým náskokem. Čím větší konkurence, tím lépe. I nás to závodění potom víc baví.
Vaše auto je připravené na sto procent?
Doufám, že ano. Udělali jsme nějaké změny na podvozku. Snažili jsme se všechno vyladit podle předchozích zkušeností. Teď jsme tedy v očekávání. Je smutné, že vývoj auta děláme my v osmi lidech, a ne tovární tým Prodrivu o čtyři sta lidech. Posouváme se po malých krůčcích. Spočítali jsme, že jsme najeli před Šumavou 38 testovacích kilometrů. To je sice na nás hodně, ale oproti deseti tisícům kilometrům škodovky je to zoufale málo.
Škodovka pojede letos celý český mistrák, který jste v posledních dvou letech opanoval. Je i tohle pro vás výzva?
Samozřejmě. Ale byl bych nerad, kdyby jejich technika byla o krok vepředu a my se s nimi nemohli rovnat. Jako tomu bylo v roce 2012, to by mě nebavilo. Jenže nám se od té doby podařilo auto vyladit, posunuli jsme se dopředu. Na druhou stranu ale oni jdou do sezony s novým vozem a ten bude určitě rychlejší než starší model. Teprve uvidíme, jak na tom budeme, na jaké hraně rizika budeme muset jet, abychom se jim přiblížili. Na nějaké závěry musíme počkat až po Šumavě.
Pořadatelé Rallye Šumava přichystali pro letošek několik novinek. Například Čínovský okruh se pojede v opačném směru, nakolik vás to může zaskočit?
Nemělo by. Je to stejné prostředí, jen se pojede opačně. Máme v tréninku dostatečný prostor, abychom se s tím srovnali.
A co říkáte na úplně novou městskou rychlostní zkoušku?
Musím se přiznat, že zatím netuším, jaká bude. Očekávám, že to bude kličkování mezi baráky a obrubníky. To nemám zrovna rád, ale podmínky jsou pro všechny stejné, musíme se s tím poprat.