Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Pech a Uhel vyrazí na trať Barum Rally jako první z českých posádek

Václav Pech při Rallye Hustopeče | foto: Šálek VáclavČTK

27 2010
Okolí Zlína je ode dneška ohniskem motoristických fandů. Jede se zde nejsledovanější automobilový závod v Česku – na tradiční Barum Rally se také chystá až čtvrt milionů fanoušků. Což je víc než třeba při legendární Rallye Monte Carlo...

"Barumka" přitom ani není součástí mistrovství světa. Patří do seriálu Intercontinental Rally Challenge. I tak piloty láká. "Pro jezdce je to výjimečný závod," přisvědčil Francouz Bryan Bouffier, který působí jako testovací jezdec Peugeotu a Citroënu.

A na jižní Moravu se upírají i zraky Plzeňanů. Václav Pech totiž na předposledním podniku domácího šampionátu stále bojuje o titul. Aktuálně je druhý za Valouškem, zezadu útočí Kresta.

"Barum Rally je nejnáročnějším závodem v domácím mistrovství, proto jsme přípravě věnovali ještě větší péči než obvykle," řekl Václav Pech, pilot EuroOil teamu.

Ale se spolujezdcem Uhlem jej čeká pekelná konkurence. Vždyť na startu bude 28 speciálů S2000 se špičkovými jezdci z Evropy.

"O to větší je pro nás ctí, že jsme v takto skvělé soutěži dostali s naším produkčním mitsubishi startovní číslo tři, a startujeme tak na trať jako první česká posádka."

Připraveni jsou i na výměnu převodovky a diferenciálů

Ten ví, že rychlostky na Zlínsku jsou technicky hodně náročné, dlouhé a také rozbité. "Z minulosti víme, že zde dostane auto zabrat víc než kdekoliv jinde. Jsme připraveni i na preventivní výměnu převodovky a diferenciálů po první etapě," uvedl plzeňský pilot.

Málokde ve světě závodníkům fandí tolik lidí jako při Barumce. Vždyť jen na dnešní noční zkoušku v ulicích města se čeká přes 20 tisíc lidí. Přestože začíná až po 21. hodině, první nadšenci zaberou atraktivní místa už po poledni.

"Neskutečnou elektrizující atmosféru pak vytvoří fanoušci na erzetě v ulicích města. Je jich tam tolik, že někde stojí i v šesti řadách," pochvaloval si Pech. V týdnu pro fanoušky připravil propagační dny na šesti čerpacích stanicích. Zakončil je v úterý v Olomouci besedou a autogramiádou.

Barum Rally startuje dnes v 17 hodin, posádky čeká 17 rychlostních zkoušek ve třech etapách s tratí dlouhou 630 km. První závodníci projedou cílem nedaleko Baťova mrakodrapu v neděli po půl čtvrté odpoledne.

Favorit na titul Valoušek: Venca je velký soupeř


Sezonu rozjel fantasticky. Vyhrál ve Valašském Meziříčí a na Šumavě, v Českém Krumlově dojel třetí, v Hustopečích druhý. Při následné Rally Bohemia dlouho vedl klasifikaci českých jezdců a mistrovská koruna už mířila na jeho hlavu. Jenže otrokovický pilot Pavel Valoušek havaroval, čímž dal šanci svým velkým konkurentům Krestovi s Pechem.

Pavel Valoušek s fabií
Přesto nadále zůstává hlavním favoritem na titul. Už proto, že na rozdíl od konkurentů řídí tovární vůz – Škodu Fabii S2000. "Jsem v pohodě," hlásí 31letý Valoušek před domácí Barum Rally Zlín.


S jakými plány sjedete ze startovní rampy Barumky?
Jsou tu dvě velké výzvy. První je konkurence IRC a druhou domácí šampionát. Musím to rozumně skloubit. Asi se nebude taktizovat, Roman Kresta se bude snažit jet rychle. Musíme být lepší než on nebo dojet hned za ním.


Kresta kvůli Barumce přesedl z peugeotu do fabie. Bude z něj ještě tvrdší soupeř než dosud?

Je to jedině dobře. Víme, že s peugeotem jel na hraně, že auto využíval, jak to jen šlo. Jsem rád, že tady pojede ve stejném voze. Vítám konkurenci. Moc se těším.


Kromě vás a Kresty usiluje o český titul také pětinásobný šampión Václav Pech. Zasáhne také do vašeho souboje?
Vašek pojede hrozně rychle. Jak jsem několikrát řekl, je to soupeř, kterého nemůžete nikdy podcenit. Ale zdejší tratě jsou těžké a hlavně dlouhé. I on si je vědom, že s produkčním autem tady nemůže jet na doraz. Pro vůz je to kritické. Ale necháme se překvapit, jak bude vypadat samotný závod.


Koho vůbec považujete za hlavního favorita?
Pět sedm lidí pojede na hraně. Vedle Kopeckého je tu Meeke, Juho, Bouffier nebo Loix. Motivovaný může být Wilks.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze