Příštího ročníku tohoto závodu pod hlavičkou Le Mans Classic by se mohl zúčastnit i Michal Pavlík. "Ale z pověrčivosti bych asi o této záležitosti neměl moc mluvit, abych to nezakřikl," podotýká brněnský jezdec, jehož jméno se ocitlo v plánech týmu Richard Thorne Motorsport.
Právě v tomto týmu Pavlík letos opět absolvoval britský značkový seriál Morgan Challenge a vedl si zdatně. Z osmi závodů, kterých se zúčastnil (dva vynechal kvůli narození syna Alfreda), jich pět vyhrál a obhájil tak prvenství ve třídě E, jenž je určena pro maximálně dvoulitrové vozy. V absolutním pořadí mu mezi zhruba sedmdesátkou klasifikovaných jezdců patřila 5. příčka.
Pavlík však v tomto roce neokusil jen závodění v Británii, nýbrž také akce v Itálii a ve Francii. Zde startoval v posádce se svým partnerem Richardem Thornem v dvoulitrovém voze Morgan +4 z roku 1954.
"Závod na městském okruhu v Pau dopadl nad očekávání a kromě velmi cenného třetího místa nám přinesl nezapomenutelný zážitek z jízdy na fantastickém okruhu velmi podobném Monte Carlu," popisuje Pavlík.
V dalším závodě se vůz Morgan kvůli neřešitelné poruše zastavil už ve volném tréninku, Britové ale pro českého parťáka zařídili výjimku, aby mohl nastoupit v posádce exotického automobilu Jowett Jupiter.
"Jízdu v něčem podobném jsem do té doby nezažil. Volant byl jako v autobuse, převodovka pod volantem a na levou ruku. Ale nakonec jsem se s tím popasoval," líčí Pavlík další ze zážitků.
Na akcích v cizině poznal, že zatímco jiné motoristické disciplíny drtí finanční krize, v závodech historických vozů je pořád startujících dostatek.
"Není to totiž tak drahé. Mně přišel závodní víkend v Anglii se vším všudy včetně cesty, ubytování a pronájmu auta maximálně na 55 tisíc korun," přibližuje. Příští rok by měl Pavlík jezdit v Morgan Challenge ještě za méně, a to ve svém, navíc silnějším voze.