Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kreuziger zahájil Tirreno 4. místem v časovce týmů, Štybar pátý v Nice

Jezdci stáje Omega míří za vítězstvím v týmové časovce, která zahájila etapový závod Tirreno-Adriatico. | foto: Profimedia.cz

12 2014
Jinak to snad ani dopadnout nemohlo. V týmu Omegy strojově šlapal mistr světa Martin, za ním spurteři Cavendish a Renshaw, Urán, Polák Kwiatkowski. Belgický expres se řítil po trase týmové časovky, co zahájila závod dvou moří Tirreno-Adriatico. Nikde nestavěl a kdo se mu postavil, toho porazil.

"Miluju tenhle závod," vyprávěl Cavendish, z osmičky Omegy první na cílové pásce a oblékal tak dres lídra. "Miluju to tady, protože kousek odtud bydlím a zdejší cesty z tréninku moc dobře znám. A že tu pojedu v trikotu lídra, je pro mě pocta."

Jeho vedení však bude mít nejspíš jen krátkého trvání. Na Tirrenu si totiž dali rande velcí favorité Tour de France a v horských etapách britského rychlíka brzo odtrhnou.

I Kwiatkowski, jeden ze dvou lídrů Omegy, říkal: "Tirreno se rozhodne v horách. Dneska jsme hlavně nechtěli ztratit vteřiny na největší konkurenty. To, že jsme na ně naopak víc než 10 vteřin najeli, je pro mě i pro Urána příjemný bonus. Věřím, že po loňském 4. místě tu mohu jet o podium."

Australská Orica na druhém místě nabrala 11 sekund, čtvrté dojelo Saxo s Contadorem a Kreuzigerem a nový majitel stáje, ruský boháč Tinkov, pak své chlapce hrdě poplácával. Český cyklista pak hodnotil: "Hodně rychlá časovka. Měli jsme dobrý start, pak nám ale trošku chybělo, tak jsme to po těch rovinách trochu drželi."

Čtrnáctou příčku vybojoval německý NetApp, kde měl být lídrem Čech Leopold König. Toho však na start ho nepustily potíže s úponem v koleni a místo závodění musí týden relaxovat. "Ten problém jsem měl už v listopadu, ale doléčil jsem ho. Jenže po Mallorce se objevil znovu, takže si dávám volno, abych noze ulevil," vysvětloval.

VÝSLEDKY

Cyklistický etapový závod Tirreno-Adriatico (WorldTour) - 1. etapa (týmová časovka 18,5 km): 1. Omega Pharma-Quick-Step 20:13, 2. Orica -11, 3. Movistar -18, 4. Tinkoff-Saxo -24, 5. Cannondale -26, 6. Sky -27.

Průběžné pořadí: 1. Cavendish (Brit./Omega Pharma-Quick-Step) 20:13, 2. Kwiatkowski (Pol./Omega Pharma-Quick-Step), 3. Martin (Něm./Omega Pharma-Quick-Step), 4. Petacchi (It./Omega Pharma-Quick-Step), 5. Poels (Niz./Omega Pharma-Quick-Step), 6. Renshaw (Austr./Omega Pharma-Quick-Step) všichni stejný čas, ...25. Kreuziger (ČR/Tinkoff-Saxo) -24.

Štybar se posunul na 8. místo

Nizozemský cyklista Tom Jelte Slagter vyhrál 4. etapu Paříž-Nice.

Nizozemský cyklista Tom Jelte Slagter vyhrál 4. etapu Paříž-Nice.

V etapách za sluncem, co vedou z Paříže do Nice, zatím vítězily hromadné spurty, až ve 4. etapě se narodil úspěšný únik. Ten jen těsně unikl Zdeňku Štybarovi, který skončil pátý, pět sekund za nizozemským vítězem Tomem Jelte Slagterem. Novým majitelem žlutého dresu je Brit Geraint Thomas, v etapě druhý.

Rozestupy v pelotonu vytvořil cílový kopec 2. kategorie Côte du Mont Brouilly, který se tyčil 14 kilometrů od cílové pásky. Tam Slagter s Thomasem zabrali a vyrazili do osamoceného úniku.

"Nemůžu uvěřit, je to můj první závod v sezoně," podivoval se vítěz. "První etapy byly opravdu hektické, takže tam moc nepoznáte, jak na tom jste. Dnes byla nejlepší příležitost něco zkusit. A ten kopec mi sedl."

Štybar se sice neusadil ve vítězné dvojici, byl však ve skupině, co dokázala najet náskok na skupinu se žlutým Němcem Degenkolbem, a český cyklista si tak v průběžném hodnocení polepšil. Po čtyřech závodních dnech je osmý, 19 sekund od čela.

VÝSLEDKY

Cyklistický etapový závod Paříž-Nice (WorldTour) - 4. etapa (201,5 km): 1. Slagter (Niz./Garmin) 5:00:09, 2. Thomas (Brit./Sky) stejný čas, 3. Kelderman (Niz./Belkin), 4. Matthews (Austr./Orica), 5. Štybar (ČR/Omega Pharma-Quick-Step), 6. Vichot (Fr./FDJ.fr) všichni -5.

Průběžné pořadí: 1. Thomas 18:14:25, 2. Degenkolb (Něm./Giant) -3, 3. Slagter -4, 4. Rojas (Šp./Movistar) -8, 5. Dumoulin (Fr./AG2R) -12, 6. Kelderman -15, ...8. Štybar -19.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze