Finové v samém závěru rallye zažili drama, když pouhých 25 km před cílem v Lloret de Mar klesl v jejich vozu tlak oleje. Kilometr a sto metrů od cílové rampy vůz odepřel poslušnost definitivně. Posádka však s velkým nasazení dotlačila auto do cíle a uchovala si tak jedenáctou pozici v absolutní klasifikaci.
Za Panizzim prolétl cílem jeho kolega, poslední světový šampion Richard Burns, před jedničkou stáje Citroen Philippe Bugalskim a dalším pilotem peugeotu Marcusem Grönholmem. Až na pátém místě dojel jezdec jiné než francouzské stáje, Petter Solberg s japonskou Imprezou WRC. Druhá Octavia WRC v cíli, Kennetha Erikssona, dojel sedmnáctá.
"Dneska jsem už nemusel jet naplno, ale dával jsem pozor, abych neztratil koncentraci," zhodnotil finále rallye Panizzi, nyní jen bod za Grönholmem v celkovém pořadí. Jeho kolega Burns byl spokojen se stříbrem a poznamenal: "Nemělo smysl hnát se za Gillese, stejně bych ho nepředehnal."
Jezdci stáje Peugeot se po španělské soutěži seřadili na prvních třech místech v šampionátu v pořadí Grönholm, Panizzi a Burns. V hodnocení značek nabírá tým movný náskok, na druhý Ford má nyní k dobru sedmadvacet bodů.
Výsledky, Katalánská rallye, čtvrtá soutěž mistrovství světa:
1. Panizzi 3:34:09.0, 2. Burns, oba Peugeot 206 WRC -37.3, 3. Bugalski, Citroen Xsara WRC -1:13.5, 4. Grönholm, Peugeot 206 WRC -1:42.7, 5. Solberg, Subaru Impreza WRC -2:01.6, 6. C.McRae, Ford Focus WRC -3:27.3, 7. Rovanperä, Peugeot 206 WRC -3:40.1, 8. Märtin, Ford Focus WRC -3:43.9, 9. Delecour, Mitsubishi Lancer WRC -5:28.6,10. Loix, Hyundai Accent WRC - 5:30.6, 11. Gardemeister -5:35.2, 17. Eriksson, oba Škoda Octavia WRC -13:55.8.
Celkově, jezdci: 1. Grönholm 21 bodů, 2. Panizzi 20, 3. Burns 13, 4. Mäkinen, Subaru 10, 5. Sainz, Ford 9, 6. Bugalski 7, 7. Loeb, Citroen 6. Značky: 1. Peugeot 52, 2. Ford 25, 3. Subaru 20, 4. Mitsubishi 6, 5. Hyundai 1.
Mistrovství světa pokračuje Kyperskou rallye, která odstartuje 19. dubna.
Informace po 15. RZ Katalánské rallye:
Do cíle Katalánské rallye zbývají tři rychlostní zkoušky a zatímco na špici to vypadá vcelku klidně - Gilles Panizzi a Richard Burns s Peugeoty 206 WRC s přehledem drží první dvě pozice - o bod za šesté místo do hodnocení značek zuří velký boj. Pouhých osm vteřin dělí Francoise Delecoura s mitsubishi, Freddyho Loixe na Accentu WRC a Toniho Gardemeistera, nejrychlejšího pilota týmu Škoda. Kenneth Eriksson s druhou Octavií WRC, která ještě jede, je 17.
Pořadí Katalánské rallye po 15. RZ:
1. Panizzi 3:01:17.0, 2. Burns, oba Peugeot 206 WRC -31.7, 3. Bugalski, Citroen Xsara WRC - 1:01.1, 4. Grönholm, Peugeot 206 WRC -1:38.1, 5. Solberg, Subaru Impreza WRC -2:05.2, 6. C.McRae -2:57.0, 7. Märtin, oba Ford Focus WRC -3:27.9, 8. Rovanperä, Peugeot 206 WRC -3:28.3, 9. Delecour, Mitsubishi Lancer WRC -5:04.9,10. Loix, Hyundai Accent WRC -5:09.3, 11. Gardemeister -5:12.8... 17. Eriksson, oba Škoda Octavia WRC -12:49.3.
Informace po 14. RZ Katalánské rallye:
Čtrnáctá RZ Katalánské rallye přinesla pohromu stáje Citroen - jeden z favoritů soutěže Francouz Sebastien Loeb jedoucí na čtvrtém místě převrátil svou Xsaru WRC a odstoupil.
Toni Gardemeister s Octavií WRC je už 9. a přitom šestý v hodnocení značek, což by znamenalo první bod pro Škodu v letošním šampionátu. Mladý Fin to ale nebude mít lehké, protože se na něj tlačí zkušený Francois Delecour s mitsubishi a Freddy Loix s Accentem WRC.
Delecour ztrácí na Fina tři vteřiny, Loix šest a do cíle zbývají čtyři erzety. Vypadá to na pořádný souboj, neboť Škoda a Hyundai jsou hlavními konkurenty v MS a tým Mitsubishi letos ještě nic pořádného nepředvedl a každý bod je pro něj zlatý.
I poslední den Katalánské rallye průběžně sledujeme.
Jednička stáje Škoda Kenneth Eriksson projíždí zatáčku při včerejším shakedownu před Katalánskou rallye. Již při posledním testu lemovaly silnice špalíry divák. Dnes byla kvůli velkému počtu fandů zrušena úvodní erzeta soutěže. |
Gilles Panizzi a Peugeot 206 WRC, kombinace, na kterou v Katalánské rallye ani po 2. etapě nikdo nemá. |
Bratři Gilles a Hervé Panizziové vyhrávají s továrním Peugeotem 206 WRC jednu erzetu Katalánské rallye za druhou. Nevyhráli jen dvě, které byly zrušeny kvůli velkému počtu diváků podél trati. |
Fin Toni Gardemeister uhání s tovární Octavií WRC Katalánskou rallye. |
Gilles Panizzi si jede s továrním peugeotem pro vítězství v Katalánské rallye. Nyní musí kvůli zranění vynechat již druhou světovou soutěž - Německou rallye. |
V Katalánsku je dobojováno, bratři Panizziové během dvou týdnů podruhé slaví vítězszví v mistrovství světa. |