Podle něj dal Pabiška stranou osobní ambice v motocyklové kategorii, které se pohybují okolo třicátého místa v celkovém pořadí, a rozhodl se podřídit týmovým zájmům.
"David umí číst terén, všechno zvládá a za těchto okolností to byla jasná volba. KM Racing ho teď potřebuje v kokpitu kamionu a on se rozhodl pomoci stáji v situaci, kdy je to důležité. Jeho motocyklová kariéra bude určitě pokračovat. Jestli bude chtít jet za rok zase sólo, tak o tom rozhodne jeho fyzická kondice, vývoj motorek a v neposlední řadě i finance," vysvětlil Macík okolnosti Pabiškova rozhodnutí.
David Pabiška, v posledních letech nejlepší český motorkář na Dakaru, bere zařazení do sestavy kamionu jako další prohloubení znalostí navigace.
"Mám za sebou čtyři Dakary na motorce, ale takhle získám nový úhel pohledu. Na dvou kolech musím kromě navigování také řídit a dávat pozor, tady na to budu mít víc času. V tomto směru to bude pro mě i pro posádku určitě velký přínos," uvedl Pabiška.
Liberecký motorkář pojede jako navigátor prvního kamionu KM Racing, který bude řídit Jaroslav Valtr.
Za volant druhého liazu usedne polský host stáje Józef Cabala, navigátorem bude osvědčený Josef Kalina.
KM Racing jako největší český tým vystupoval ještě na poslední dakarské rallye s puncem oficiálnímotocyklové reprezentace České republiky v dálkových soutěžích. Nyní je jistá účast jen čtyřkolky Josefa Macháčka, i když pravděpodobný je i start motorkáře Dušana Randýska.
"Co se týká motocyklů, vedou se jednání, která ještě nejsou u konce a situace je otevřená," připustil Macík.
Tým KM Racing jako obvykle na začátku podzimu zamířil do tuniské oázy Ksar Ghilane, kde probíhá závěrečné soustředění a testování techniky před Rallye Dakar.
V Tunisku tým trénuje hlavně jízdu v poušti. "Hlavním úkolem je najezdit co nejvíc kilometrů v písku. Potřebujeme tam otestovat auta a naučit piloty řídit kamiony v dunách," objasnil šéf stáje Macík.