"Zatím jsme na autě nic nedělali, ale brzy ho odstrojíme. Motor a převodovka půjdou na repasi, zbylé díly podrobíme důsledné kontrole. Poprvé se za volant posadím kolem desátého dubna, kdy čeká jezdce povinné testování," uvedl karlovarský jezdec.
Otec a syn Červenkové, kteří tvoří závodní tým, pro příští sezonu vítají změnu v pravidlech pohárových závodů. Octavie budou jezdit výhradně na pneumatikách Matador, všechny vozy budou navíc používat stejné prvky tlumení a jednotný benzin. "Snahou pořadatelů Octavia Cupu je, aby závody byly ještě vyrovnanější než letos. Mělo by nám to vyhovovat, protože jsme letos nepoužívali špičkovou techniku jako lídři startovního pole. Právě oni si budou muset na novinky nejvíce zvyknout. Troufám si tvrdit, že v příštím roce horší nebudeme," vyjádřil své přesvědčení Pavel Červenka senior.
Pavel Červenka junior si zimní přestávku zpestřuje tenisem a hokejem, ale netají se, že mu absence závodního volantu občas přivodí svrbění dlaní. "To si pak se svým autem vyrazím do hor na sníh a led a sklouznu se. O víkendech si udělám čas na zábavu a děvčata," přiznal karlovarský jezdec bez rozpaků.
Na rozdíl od Červenky má mariánskolázeňský řidič okruhové octavie Josef Paseka svůj vůz již rozebraný. "Motor s převodovkou půjdou na repasi, ostatní díly vyměníme. Počítám, že auto bude k prvnímu svezení připravené začátkem března. Měl by to být stejný vůz jako letos, rovněž sponzoři by měli zůstat stejní," sdělil Paseka. Na jeho voze pracuje řada mechaniků, sám se k němu dostane po splnění pracovních povinností. "Hlavně pořád přemýšlím, co se dá na autě vylepšit," dodal okruhový jezdec.
Přestože zimní období nepatří k jeho nejoblíbenějším, několikaměsíční přestávku Josef Paseka uvítal. "Auta toho mají po sezoně dost, pauza je tak akorát dlouhá, aby se vše stačilo přichystat na nový ročník závodů," myslí si jezdec z Mariánských Lázní, který s octavií absolvoval v roce 2000 zhruba o tisíc kilometrů více než Pavel Červenka. "Hodně jsme testovali pro výrobce pneumatik Matador, ostatně bylo to naší povinností. Ještě na konci října jsem kroužil na mosteckém autodromu," přiblížil Paseka.
Ten si octavii v novém roce vyzkouší, až zmizí sníh a rtuť v teploměru vystoupí alespoň na deset stupňů. "Ve větší zimě to nemá cenu, pneumatiky se nestačí ohřát na potřebných osmdesát až devadesát stupňů a nechovají se tak jako při závodech," vysvětlil mariánskolázeňský motorista. Stejně jako Červenka si přes zimu zahraje hokej, navíc nevynechá příležitost a vyrazí s lyžemi na hory.