Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Ogier odolal tlaku Loeba a získal v Portugalské rallye premiérový triumf

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia slaví triumf v Portugalské rallye. | foto: AP

30 2010
Svět rallye má nového korunního prince - Sébastiena II. V Portugalsku totiž francouzský pilot citroënu Sébastien Ogier uhájil o osm vteřin vedení před svým slavnějším krajanem Sébastienem Loebem, připsal si premiérový triumf v seriálu mistrovství světa a po šesti závodech se dokonce v průběžném pořadí vyhoupl hned za šestinásobného světového šampiona.

Šestadvacetiletý Ogier z juniorského týmu Citroënu už skončil druhý v předchozí soutěži na Novém Zélandu a nyní své umístění ještě vylepšil. Do čela se dostal v pátek a spolehlivou jízdou si udržel na distanc dotahujícího Loeba.

"Nebylo to lehké se Sébastienem v zádech. Sice se na mě neustále tlačil, ale i já jsem do toho šel tvrdě a nedělal jsem žádné chyby," poznamenal Ogier, jenž dříve v rámci týmové taktiky pouštěl Loeba před sebe, aby šampion získával body. "Teď žádná taktika nebyla. Měl vyhrát nejrychlejší a tím jsem byl já," dodal bývalý juniorský mistr světa.

Šestinásobný šampion Loeb nedosáhl na třetí triumf v Portugalsku za sebou, v čele mistrovství světa má však dál pohodlný náskok 38 bodů. "Snažil jsem se ho celou rallye dohnat, ale byl prostě příliš rychlý. Mám nového soupeře," uvedl šestatřicetiletý Loeb.

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia slaví triumf v Portugalské rallye.

Lídr šampionátu nabral rozhodující ztrátu už v první etapě, po níž měl za Ogierem odstup tři čtvrtě minuty. V sobotu stáhl náskok mladšího krajana na 21 sekund, a i když v neděli vyhrál všechny čtyři dlouhé erzety, nepřiblížil se rivalovi víc než na 7,7 sekundy.

V závěrečné divácké supererzetě na fotbalovém stadionu Algarve ve Faru navíc Ogier zkušeného Loeba porazil a připsal si k dobru další dvě desetiny.

Stupně vítězů patřily v Portugalsku kompletně Citroënu, třetí místo obsadila dvojka továrního týmu Dani Sordo ze Španělska.

V poslední supererzetě se dostal na čtvrté místo finský vicemistr světa Mikko Hirvonen na fordu, který využil málo vídané nehody Nora Pettera Solberga, jenž se svým citroënem narazil do hrazení a ztratil minimálně deset sekund.

Rallyeový šampionát nyní čeká více než měsíční přestávka, pojede se až začátkem července v Bulharsku.

Portugalská rallye

1. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën C4) 3:51:16,1, 2. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën C4) -7,9, 3. Sordo, Martí (Šp./Citroën C4) -1:17,6, 4. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Focus) -1:32,0, 5. P. Solberg, Mills (Nor., Brit./Citroën C4) -1:35,7, 6. Wilson, Martin (Brit./Ford Focus) -7:10,1, 7. Östberg, Andersson (Nor., Švéd./Subaru Impreza) -7:28,3, 8. Villagra, Pérez-Companc (Arg./Ford Focus) -10:36,1, 9. Kasímí, Orr (SAE, Brit./Ford Focus) -10:55,8, 10. Räikkonen, Lindström (Fin./Citröen C4) -11:34,3.

Průběžné pořadí MS (po 6 z 13 soutěží): 1. Loeb 126, 2. Ogier 88, 3. Hirvonen 74, 4. Latvala (Fin./Ford Focus) 72, 5. P. Solberg 63, 6. Sordo 49, ...14. Prokop (ČR/Ford Fiesta) 2.

Pořadí týmů: 1. Citroën Total 189, 2. BP-Ford Abu Dhabi 163, 3. Citroën Junior Team 106, 4. Stobart M-Sport 84, 5. Munchi's Ford 40.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze