Tým z Maranella prožívá nejhorší start od sezony 1981. Tehdy jeho jezdci také nebodovali v prvních třech závodech. Jenže už v tom čtvrtém vyhrál Villeneuve kvalifikaci a Pironi dojel do cíle na pátém místě.
To je letos, při současné rychlosti rudých monopostů, pouze vzdálený sen. Massa s Räikkönenem se navíc musí třást každé kolo, zda jim něco v autě neodejde. Model s označením F60 stíhá jedna porucha za druhou.
Ale zatím stáj bude pokračovat v jeho vývoji. Při květnové Velké ceně Španělska má v plánu nasadit obdobu dvojitého difuzoru, který používají týmy Brawn GP nebo Toyota. Poté se rozhodne, zda má smysl strkat do letošního vozu další finanční prostředky.
"Ve Španělsku uvidíme, jak na tom skutečně jsme. Nyní musíme tvrdě pracovat a nějak do návratu do Evropy vydržet," potvrdil Domenicali.
Ale i šéfovi nejslavnější stáje je jasné, že dvojitý difuzor není lékem na všechny nemoci. "Situace je o trochu složitější," pokračoval. "To zařízení by mělo přidat na rychlosti, ale samo o sobě nestačí. Podívejte se třeba na Red Bull. Žádný speciální difuzor nemají, ale odvádí vynikající práci."
Základem úspěchu bude pro Ferrari pochopit, proč se letos jeho jezdci ztrácí hluboko v poli poražených. "Naše auto není tak špatné, jak to podle výsledků vypadá," ví dobře nástupce veleúspěšného Jeana Todta. "Ale za určitých podmínek, které nastaly třeba v Číně, nestačí. Musíme tomu porozumět. Udělat důkladnou analýzu."
V Evropě bude lépe, říká Räikkönen
Ani bývalý mistr světa Kimi Räikkönen nevidí současnou situaci tak černě, podle něj připravil Ferrari v Šanghaji o body déšť. "Kdyby bylo sucho, dojel bych v první osmičce. Takhle jsem nemohl nic dělat. Na suchu nám chybí přilnavost, ale na mokru je to ještě mnohem horší."
Finský pilot se těší do Barcelony, kde by za tři týdny chtěl bojovat o stupně vítězů jako v minulé sezoně. V sezoně 2008 tam vyhrál Räikkönen z pole position. "Přivezeme novou aerodynamiku a ta by nás měla dost zrychlit. V Evropě bude lépe," věří.
Jenže je tady ještě jeden, možná důležitější problém. Rudá ferrari jsou poslední mezi týmy formule 1 nejen kvůli chabé rychlosti, ale také kvůli chatrnému zdraví. Málokdy vydrží ve formě až do cíle.
Perfekcionismus odešel z Maranella spolu s Michaelem Schumacherem, Rossem Brawnem a Jeanem Todtem. Vrátila se tradiční italská lehkovážnost a s ní spojená poruchovost.
A také na tu se musí Domenicali a spol. zaměřit. Jinak Ferrari nepomůže ani nejrychlejší auto na světě.
Výsledky a zpravodajství z Velké ceny Číny najdete ZDE