Kyperská Rallye zakončí seriál soutěží vedených po rozbitých silnicích. Škodovácký tým do ní nasazuje dva vozy s tradičními piloty - Didierem Auriolem a Toni Gardemeisterem. Mezi jezdci není příliš oblíbená, protože se tady jezdí poměrně pomalu, což ve velkém horku dělá z vozů pekelné zařízení.
"Je velmi vyčerpávající. Je na ní spousta zatáček. Ty ji dělají technicky náročnou. Bez precizně nastaveného a silného auta tady není šance na úspěch. Zatím jsem tady dojel do cíle jen jednou, ale pokud dokážeme chytit správnou stopu, tak se může udít cokoliv. Necháme se překvapit," prohlásil Didier Auriol, který pojede za volantem škodovky na Kypru poprvé.
Povrchy silnic na Kypru se hodně podobají předchozímu dílu šampionátu v Řecku. Také jsou plné kamení, často balvanů velkých jako lidská hlava. Zvláštní kapitolu tady tvoří počasí, které je naprosto nepředvídatelné. Tropické teploty jsou samozřejmostí, ale nečekané bouře v horských úsecích dovedou trať během chvilky proměnit v řeku. V ostrých zatáčkách navíc nebývá nouze o havárie, nejeden přední pilot tady skončil na střeše.
"Těžko se hledá správné tempo, protože tratě erzet jsou ze zatáčky do zatáčky. Důležitý je přesný rozpis zkoušek a naprostá koncentrace. Ovšem k tomu je zapotřebí spolehlivé a především odolné auto, které přežije nárazy do kamenů. Když se nám podaří jet s rozvahou, tak určitě dokáže přivést nějaké body," prohlásil Toni Gardemeister.
Stáj Škoda Motorsport nasadí stejné provedení octavií WRC jako v Řecku, ale bude to jejich poslední start v barvách továrního týmu v podniku MS. Octavia WRC se tak po pěti letech, během kterých absolvovala 48 světových soutěží, rozloučí se šampionátem. Od dalšího podniku, kterým je Německá rallye, ji nahradí model Škoda Fabia WRC.
Šéf týmu Pavel Janeba připouští určitou nostalgii. "Na konci rallye nás čeká jedno velké poděkování octavii za krásné chvíle, které jsme spolu prožili," doplnil Pavel Janeba.