Meteorologové hlásí na první červencový víkend pro oblast Jadranu tropické teploty kolem čtyřiceti stupňů a pro jezdce i vozy půjde o velice náročné chvíle. Dva volné tréninky v pátek, dva měřené v sobotu, v neděli dopoledne sprint a odpoledne hlavní dlouhý závod budou podle slov některých pilotů představovat saunu spojenou s posilovnou.
"Vysoké teploty a k nim i všudypřítomný písek a prach nebudou pro motory určitě ničím příjemným. Ale je to výzva a hlavně možnost pochlubit se profesionální organizací a atraktivními závody v zahraničí. Troška rizika za to rozhodně stojí," uvedl promotér seriálu Luděk Diviš.
Navíc trať u Rijeky čeští jezdci vůbec neznají. Ač je okruh profilem i skladnou zatáček podobný Mostu, má jednu zvláštnost - výrazně klopené zatáčky. "Líbí se mi, že pojedeme na dráze, kterou teprve poznáme v trénincích, a to ještě v omezeném rozsahu. Na seznámení s tratí a vyladění vozů bude poměrně málo času, ale právě to cítím jako zajímavou výzvu. Všichni budou mít stejné podmínky a o výsledku by mělo nakonec rozhodovat především umění jezdců," uvedl Jiří Jupa, vedoucí jezdec průběžného bodování Škoda Octavia Cupu.
Závody pohárových octavií na tratích v Brně a v Mostě mívají velmi vyrovnaný průběh a ve kvalifikačních trénincích od sebe jezdce dělí často jen setiny vteřiny. Jupa ale čeká, že tentokrát bude mít závod zcela jiný průběh. "Právě v souvislosti s malou znalostí okruhu a kvalitou jezdců budou v dosahovaných časech podstatně větší rozdíly než je tomu u nás doma," uvažoval Jupa.
České octavie se na Autodromu Grobnik setkají s tamními závodními octaviemi a fabiemi. Ovšem neabsolvují společný závod. "Jejich poháry octavií a fabií se totiž jezdí jen s minimálně upravenými vozy, takže bližší seznámení s naším okruhovým speciálem pro ně bude pravděpodobně docela překvapením," doplnil Luděk Diviš.