Jedním z hlavních důvodů je uzavření tříleté smlouvy Ferrari s Michelinem, rozšíření jejich spolupráce a testy japonského výrobce na domácím okruhu italského týmu v Maranellu. Tím byl vlastně McLaren odsunut na vedlejší kolej.
Vozy williams prověřily tento rok konkurenceschopnost pneumatik michelin. Dařilo se jim zejména za vysokých teplot, ale je jisté, že Francouzi musí ještě pracovat intenzivně na vývoji. Podle magazínu Autosport Michelin hledá další špičkový tým, který by mohl prověřit kvalitu jeho výrobku. McLaren by jeho záměrům určitě vyhovoval.
"Výrobce pneumatik musí neustále pracovat na vývoji. A k tomu nestačí mít jeden tým jezdící na čele," vysvětluje sportovní ředitel Michelinu Pierre Depasquier. "Musíte spolupracovat se dvěma či třema předními stájemi. Dvě jsou nezbytné, tři vynikající."
Hrozbou pro McLaren je konkurenčí tým Williams. Ten je nyní pro Michelin číslo jedna a odborníci předpovídají, že ani příchodem McLarenu by se to nezměnilo.