Ve nedělním závodě ve Valencii vyhrál i přesto, že kvůli trestu z pátečního tréninku, startoval jako poslední, tedy 33.! "Na startu jsem si absolutně nemyslel, že můžu zvítězit, jenže v tom vlastně byla má výhoda. Nemusel jsem se stresovat. Řekl jsem si, že když spadnu, tak spadnu a jel jsem absolutně na hraně," popisoval.
Márquez není jedinýMárquez není jediným jezdcem, který včera ve Valencii vyhrál z posledního místa. To stejné dokázal i Dani Pedrosa ve třídě MotoGP, který se těsně před startem rozhodl, že pojede na motorce se suchými pneumatikami a musel tak do závodu vyrazit z boxové uličky. |
Už po prvním kole byl na 11. místě, tři kola před cílem pak šel definitivně do čela a stal se tak vůbec prvním jezdcem v historii mistrovství světa, který vyhrál z 33. místa. "Čím blíž jsem se blížil k čelu, tím bylo předjíždění těžší, ale zvládnul jsem to."
19letý Španěl pak vytvořil ještě jeden rekord: za celou sezonu posbíral 324 bodů, což nikdo před ním v prostřední kubatuře (dříve do 250 ccm) nedokázal.
Není pochyb, že po Lorenzovi či Pedrosovi mají Španělé další zázračné dítě, jenže zároveň "dítě", které čelí obvinění, že podvádí a že je protekčním. Časopis Speedweek totiž začátkem listopadu přinesl článek, který se opíral o relevantní svědectví, že jezdec používá upravenou řídící jednotku, která mu pomáhá k vyšší rychlosti.
"Není úplně normální, když vedoucí skupina v Moto2 jede z kopce a Márquez jim ujíždí," zněl jeden hlas. A třeba Harald Eckl, manažer Pola Espargara, jednoho z Márquezových soupeřů jasně řekl: "Je to sice skvělý pilot, ale přeci není nadčlověk, pro kterého neplatí fyzikální zákony."
Je opravdu zarážející, že ve třídě, kde mají stroje identické motory, je někdo o tolik rychlejší. Právě tomu by mohl pomoct jedině zakázaný zásah do elektroniky. Navíc Márquez obdobnou stíhačku jako ve Valencii předvedl letos už v Japonsku, a tak spekulace přibývají. "Tomu se musím jen smát," řekl.
Na druhou stranu on je opravdu výjimečný jezdec, který často brzdí později než ostatní, taky má oproti jiným výhodu v nižší váze. Navíc žádná z kontrol oficiálně neodhalila na jeho motorce nic proti pravidlům.
Jenže zdroje Speedweeku tvrdí, že je protežovaným pilotem, a tak mu leccos projde. Prý za to může jeho sponzor Repsol, který do mistrovství světa pumpuje miliony, a tak by bylo nepatřičné, aby jejich chráněnec byl za podvodníka. Navíc Dorna, promotér šampionátu, nestojí o skandály.
Jedno je však přeci jen zvláštní: ještě donedávna nesměl jít nováček ve třídě MotoGP do továrního týmu. Letos bylo pravidlo zrušeno a Márquez hned podepsal u Hondy...