Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


O prvním bivaku v bahenním stylu píše z Argentiny Karel Loprais

Bivak v bahně při Rallye Dakar 2010 | foto: Jiří Vintr

3 2010
Jihoamerické bivaky se liší od těch afrických, hlavně tím, že se nacházejí přímo u měst v civilizaci. Většinou je k tomto účelu věnováno nějaké prostranství u nějakého města.

U Colónu tomu bylo podobně. Počasí nás má rádo a sluníčko pálí, ale první bivak pořadatelé situovali na louku u Colónu. Nic proti tomu, ale nedávné období dešťů celé okolí proměnilo v poloviční bažiny, které nestihly vyschnout.

OČIMA LEGENDY

Karla Lopraise

Šestinásobný vítěz slavného závodu doprovází jako řidič asistenčního vozu závodní kamion synovce Aleše.

Půda se pod koly aut vydatně bořila a našli se tací, kteří po slavnostním pódiovém defilé a asfaltovém přesunu měli první a základní problém už v tom, jak se pohybovat po území prvního bivaku!

Posádky většinou přijížděly hustým špalírem fanoušků za hlasitého troubení. Když do bivaku dorazil servisní kamion ambiciózního týmu JMB Stradale, zapadl hned za bránou a vysvobodit ho musel až speciální grejdr, který byl na místě jen namátkou, protože narychlo zahrnoval příkop plný vody, aby do bivaku bylo vůbec možné vjet.

Uvědomil jsem si, jak moc narostly asistenční kamiony, v rozměrech i hmotnosti, všechny týmy jsou na nich životně závislé. A protože se pohybují zpravidla jen pro silnici, mnohé jsou už přezuty do silničních gum.

Kdopak by tušil, že zrovna bivak přichystá první past. Ještě horší bylo to, že v bivaku nás přivítala milionová hejna agresivních komárů. Těch bestií nebylo možné se zbavit a smlsly si na každém.

Ale první speciálka pro nás dopadla dobře, i když nelze zapomínat na to, že šlo jen o otevírací zkoušku. Aleš skončil na druhém místě, kousek za Čaginem. Posádka i auto jsou v pohodě, a to je dobré.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze