Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Barum rally upraví městský test, nadjezd bude bez diváků

ATRAKCE. Městská rychlostní zkouška patří k vrcholům Barum rally, fanoušci z různých koutů Evropy na ní pokaždé vytvoří vynikající atmosféru. | foto: Jan SalačMAFRA

29 2016
Rovné dva měsíce chybějí do startu letošního ročníku Barum rally. Pořadatelé osmého dílu mistrovství Evropy představili podobu letošní trati.

Je největší atrakcí soutěže a pravidelně přiláká na dvacet tisíc fanoušků. Městskou rychlostní zkoušku, která ve večerních hodinách pravidelně otevírá automobilovou soutěž Barum Czech Rally Zlín, čekají výrazné změny.

Ta první může diváky potěšit. Část testu se pojede v protisměru proti obvyklé verzi. Závodní auta po startu ve Vodní ulici zatočí doprava na autobusové nádraží a teprve pak se vydají do baťovského areálu, zatímco až dosud jezdila opačně. „Proč ne? Bude to zpestření,“ poznamenal zlínský jezdec Miroslav Tarabus, který bude patřit k adeptům na přední příčky.

Zato druhá změna spoustu lidí naštve. Fandové nebudou moci sledovat závodní vozy z nadjezdu na Jižní Svahy, který bude kvůli rekonstrukci částečně uzavřený. Dostanou se na něj pouze soutěžní vozy, které pojedou po jeho polovině. „Diváky na nadjezd nepustíme, protože by byli příliš blízko autům,“ upozornil ředitel Barum rally Miloslav Regner. „Budou si muset najít jiná místa.“

Obměna městské erzety není jedinou novinkou na trati. Organizátoři soutěže, která se jede 26.–28. srpna, proměnili téměř polovinu měřených úseků. Ve srovnání s loňským ročníkem je 40 % trati nové. Některé vložky se pojedou v protisměru, jiné nebyly v harmonogramu několik let. „Každá změna je vítaná,“ upozornil Tarabus na to, že piloti rádi závodí na neznámých úsecích.

Po pátečním startu v ulicích Zlína posádky v sobotu vyrazí na zkoušky Březová, Košíky, Hošťálková a Semetín, které všichni účastníci zvládnout dvakrát. V neděli bude na programu dvojí průjezd úseky Kašava, Pindula a Maják.

Podoba startovní listiny je zatím hodně nejasná, uzávěrka přihlášek vyprší až 5. srpna. Na startu by ovšem neměla chybět tuzemská elita včetně suveréna posledních let Jana Kopeckého.

Člen továrního týmu Škoda Motorsport bude usilovat o rekordní pátý triumf, díky němuž by mohl získat putovní křišťálový pohár z roku 1971 do trvalého vlastnictví. „Pokusím se o to,“ slíbil Kopecký před rokem, kdy jako první v historii vyhrál počtvrté.

Pokud jde o zahraniční účastníky, měl by dorazit loňský mistr Evropy Kajetan Kajetanowicz z Polska i jeho velký rival Alexej Lukjaňuk z Ruska. Startovat by mohl také vítěz Akropolis Rally Ralfs Sirmacis z Lotyšska či Němec Fabian Kreim. „Nechali jsme natisknout 150 startovních čísel, ale tolik jich asi nevyužijeme. Přesto čekám, že pojede víc aut než loni,“ připomněl zástupce ředitele Jan Regner loňských 129 posádek.

Ve chvíli, kdy tuzemští i zahraniční závodníci budou bojovat o vteřiny, už by mělo být jasno o další budoucnosti Barumky. Letos totiž vyprší dvouletý kontrakt s televizní společností Eurosport, která je promotérem mistrovství Evropy. Zlínští pořadatelé pochopitelně mají zájem o další spolupráci. „Doufáme, že se dohodneme na solidních podmínkách,“ přeje si Regner mladší.

Před dvěma lety dokonce zlínské soutěži hrozilo vyřazení z kalendáře, protože promotér zvedl poplatek o cca 2,8 milionu korun. Díky příspěvku kraje a města se ho podařilo uhradit. „Na oplátku jsme získali prostor pro reklamní spot na Eurosportu, který propagoval Zlínský kraj. Vidělo ho 22 milionů lidí,“ upozornil Jan Regner.





Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze