Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Nový okruh Silverstone byl slavnostně otevřen. Měl by být nejrychlejší v F1

Silverstone je v Anglii, proto není překvapení, že při závodech často prší. Zde Kovalainen s Mclarenem v roce 2008. | foto: Reuters

29 2010
Tři roky to vypadalo, že tradiční britský okruh Silverstone v F1 končí. Měl ho nahradit Donington. Ale tamní pořadatelé nezvládli přestavbu. Ta naopak klapla u konkurence. Trať na bývalém letišti byla prodloužena o 760 metrů a měl by se z ní stát nejrychlejší okruh seriálu.

Trať byla prodloužena směrem dovnitř, kde na konci rovinky Club přibyla nejen dlouhá zatáčka, ale také dvě rovinky. Sekce Areny by měla nabídnout divácky atraktivní souboje, a to jak ve formuli 1, tak v mistrovství světa motocyklů, které se zde letos také pojede.

Slavnostního otevření v poslední dubnový týden se zúčastnila řada slavných osobností britského motorsportu jako David Coulthard, Christian Horner, Johnny Herbert nebo také Australan Mark Webber, dnes hvězda Grand prix.

"Je tam rychlá zatáčka, pak další rychlá sekce, trochu se to vlní a pro jezdce by to měla být velká výzva," uvedl jezdec stáje Red Bull. V zatáčce Abbey by monoposty měly nově dosahovat rychlosti přes 300 km/h.

"Zejména nová zatáčka na pravou ruku v Abbey bude velice rychlá," potvrzuje ředitel okruhu Richard Phillips. Zároveň trvá na tom, že Silverstone si zachová svůj historický charakter klasického okruhu.

"Všechny ostatní slavné zatáčky kromě Bridge a rovinky na Silverstonu zůstávají. Úzce jsme spolupracovali s automobilovými i motocyklovými jezdci, abychom si byli jisti, že dále vylepšíme všechno, co již Silverstone má. Průměrná rychlost zde bude pravděpodobně nejvyšší ve formuli 1," pokračoval Phillips.

V zatáčce Becketts budou také vybudovány nové tribuny. Změny se příznivě dotknou stojících diváků. Phillips vysvětluje: "Přestavba trati byla dobrou příležitostí pro revizi umístění oplocení. Díky přestavbě se fanoušci dostanou mnohem blíž trati."

Nové tribuny se objeví i v části Woodcote a na cílové rovince. Jedná se o nezbytnost, neboť zdi lemující okruh byly posunuty, aby se zvětšily únikové zóny. Nové sedačky budou výš, takže diváci by měli mít mnohem lepší přehled o dění v závodě.

Úpravy se samozřejmě také týkaly padoku a boxů, které byly zmodernizovány. Už dříve patřil Silverstone mezi nejlepší okruhy a závody na něm nebyly nikdy nudné. A nyní by měly být ještě lepší. Fanoušky může jen těšit, že majitelé okruhu podepsali s promotérem F1 Berniem Ecclestonem smlouvu na následujících sedmnáct let.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze