Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Tahle formule 1 je jen fraška, nadává boss šampionátu Ecclestone

Bernie Ecclestone | foto: Reuters

1 2014
Svět F1 teď hltá zprávy o Michaelu Schumacherovi, přesto dění ve formuli 1 není momentálně jen o sedminásobném šampionovi, který ve francouzském Grenoblu bojuje o život. V úterý totiž začaly na okruhu v Jerezu první ze tří předsezonních testů a 42 dní před prvním závodem v Austrálii ukázaly, že se nemusí opakovat dominance Sebastiana Vettela a Red Bullu.

Rozčarovaný Red Bull.

Ještě v úterý ráno hrdě představovali svůj nový monopost RB10 tak, jak se na šampiony z posledních čtyř let sluší. Jenže po třech dnech testů, během kterých najeli pouhých 14 kol, raději šéf stáje Red Bull Christian Horner a designér Adrian Newey ze španělského Jerezu předčasně odletěli, aby v továrně v Milton Keynes řešili závažné problémy s vozem.

Ten nefunguje, a zatímco Mercedes během testů najel 268 kol, Red Bull se trápí s novým motorem a se systémem KERS. Do pátku, kdy testy končily, nevydržel kromě šéfů ani frustrovaný Sebastian Vettel. Ve středu, kdy se téměř nedostal na trať, zrušil všechny rozhovory a odletěl domů.

"Adrian (Newey) se určitě vrátil zpět za kreslicí prkno, aby vše vyřešil. Zatím máme dost času," řekl druhý jezdec Red Bullu Daniel Ricciardo. Sezona startuje 16. března v Melbourne.

Tohle je fraška!

F1 při testech v Jerezu načala i novou "zelenou" éru, kdy monoposty pohání šestiválcové turbomotory, které mají být ekologičtější, ale zároveň jsou i mnohem tišší. To rozčililo Bernieho Ecclestonea, bosse F1.

"Lidé chtějí rámus, něco mimořádného. O to ve formuli 1 jde. A teď máme tiché motory a nikoho na trati. Ale říkal jsem, že to takhle dopadne - je to totální fraška," citoval ho list Daily Mail. Že teď svět žádá cokoliv ekologického? I na to má odpověď: "Týmy pořád mluví o úspoře paliva. Na to ale nepotřebují nové motory. Mercedes jezdí na závody v Evropě s 23 trucky. Pokud chtějí šetřit, ať skoncují s tímhle."

Taťka Šmoula pro tátu.

Za celou kariéru svého syna vynechal jen jeden závod z jeho 247, k tomu v paddocku býval i výtečným společníkem. John Button se však už nové sezony nedožil, v lednu zemřel v 70 letech na infarkt, a tak mu zdrcený Jenson během testů v Jerezu věnoval veřejnou vzpomínku. Na helmu si nechal nakreslit postavičku Taťky Šmouly - přesně tak totiž svému otci přezdíval.

Přestup šéfa.

Loni skončili pátí, bez jediného umístění na stupních vítězů, a tak zřejmě v McLarenu nezůstane kámen na kameni. Pilota Sergia Péreze už nahradil Kevin Magnussen, před pár dny pak stáj získala z Lotusu Érica Boulliera, jeho týmového šéfa a v McLarenu dostal pozici závodního ředitele. A jelikož se minulý týden týmové prezentace neúčastnil Martin Whitmarsh, dosavadní šéf stáje, dá se předpokládat, že po 25 letech u McLarenu končí. Navíc nad týmem bude znovu po čtyřech letech dohlížet Ron Dennis.

Autor:


Témata: Formule 1




Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze