V Mclarenu dobře tušili, že pokud chtějí porazit na Silverstonu tým Red Bull, musí se mu vyrovnat ve výjezdech ze zatáček. A k tomu je potřeba více přítlaku. Ten monopost z dílny Adriana Neweyho získává díky nízko posazeným výfukům. Plyny z motoru se tak neztrácejí za vozem ale jsou směřovány přímo na zadní difuzor. Záď lépe sedí na asfaltu a dovoluje jezdci šlápnout na plyn na výjezdu ze zatáčky o něco dříve.
A přesně toto řešení se pokusil McLaren zakomponovat do svého monopostu. Bohužel pro něj neúspěšně. Dopadl zcela stejně jako tým Mercedes, který se o podobný kousek pokusil před čtrnácti dny ve Valencii. Nízko posazené výfuky příliš zahřívaly, ohýbaly a dokonce propalovaly podlahu.
Když si Jenson Button stěžoval v pátek na ovladatelnost monopostu a nemožnost najít ideální nastavení, měl proč. Nová záď rozhodila aerodynamiku celého stroje, který byl sice rychlý, ale bylo téměř nemožné udržet ho na dráze. V pátek večer se stalo, co se stát muselo - v McLarenu rozhodli vrátit záď do původního stavu před Velkou cenou Británie.
Všechny páteční testovací jízdy Hamiltona a Buttona byly tedy zbytečné. Získaná data mohl tým vymazat z počítačů. S tím jít do kvalifikaci by bylo velmi obtížné, ne-li nemožné. Proto byl okamžitě po rozhodnutí povolán do továrny ve Wokingu zkušební jezdec stáje Gary Paffett, usedl k simulátoru a více než čtyři hodiny hledal ideální nastavení vozu pro okruh v Silverstonu.
Přes všechny vynucené změny je hlavní inženýr stáje Paddy Lowe optimistický. Hamilton s Buttonem mohou i přesto podle něj bojovat o vítězství a udržet vedení v mistrovství světa jezdců.
"Bez snížených výfuků jsme byli konkurenceschopní v Turecku, kde jsou podobné zatáčky, budeme i na Silverstonu. Není důvod k obavám," sdělil Lowe v rozhovoru pro BBC. "Podobné problémy se při vývoji nových dílů občas objeví, nejde o nic neobvyklého ani tragického. Do příštího závodu na Hockenheimu najdeme způsob, jak řešení zádě s nízko posazenými výfuky do našeho vozu zakomponovat."