"Určitě můžeme ve Finsku pomýšlet minimálně na umístění v první desítce. Finskou soutěž za posledních sedm let pokaždé vyhrál domácí jezdec. Samozřejmě, že bych rád rozšířil seznam finských vítězů, ovšem to je velmi, velmi těžké," uvedl optimisticky naladěný Gardemeister.
Obdobně se vyjádřil i jeho týmový kolega Eriksson, jenž na severu Evropy startoval již dvanáctkrát a jeho nejlepším výsledkem je třetí místo z roku 1990. "Je to jedna z nejlepších šotolinových rallye. Je rychlá a velmi náročná. Myslím, že s novou homologací octavie se mohou výrazně zvýšit naše ambice.
Ovšem stále bude obtížné soupeřit s triem nejlepších továrních týmů, které jsou nyní v průběžném pořadí před námi," podotkl Eriksson. Úprav doznal nový vůz zejména v systému sání a chlazení. Přepracován byl také výfukový systém, kvůli němuž octavia má i mírné vzhledové změny.
"Máme novou kapotu motoru a nový přední nárazník, které vedle chlazení motoru zlepší aerodynamiku vozu. Cítíme, že je více konkurenceschopná a věříme, že se nám to podaří potvrdit ve Finsku," popsal změny šéf týmu Pavel Janeba.
Devátý podnik MS bude zahájena speciální zkouškou na dostihové dráze v Killeri již ve čtvrtek, o vítězi se bude ale rozhodovat v okolí městečka Jyväskylä od pátku do neděle. Na jezdce čeká dvaadvacet rychlostních zkoušek o celkové délce přes 400 kilometrů.
Fin Toni Gardemeister letí s novou Octavií WRC při testech před Finskou rallye. |