Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Nová trať v Rusku truckerovi Lackovi svědčila

Adam Lacko často závodí i se sportovními speciály jako je Saleen S7R. | foto: Petr Gabriel

11 2010
První pódiové umístění v sezoně vybojoval jezdec Adam Lacko v seriálu mistrovství Evropy trucků doslova v polních podmínkách. Pilot stáje Truck Race Allgäuer skončil druhý v závodě na zdaleka nehotovém okruhu v ruském Smolensku.

"Po příjezdu na místo jsem se trochu zděsil. Trať nebyla dostavěná, chyběla svodidla, obrubníky," popisoval závodník z Frenštátu pod Radhoštěm své dojmy z nového okruhu.

Přesto se Lackovi ve Smolensku dařilo. V první rozjížďce obsadil 6. místo a ve druhé jízdě, do níž startoval ze třetí pozice, se mohl radovat z premiérového umístění na stupních vítězů. Rozjížďku dokončil jako druhý.

Pak ale začaly Lacka sužovat technické problémy. Na jeho manu se přehříval motor. "Panovala tam šílená vedra, ve stínu bylo i 40 stupňů Celsia. Voda se proto rychle ohřívala, a když dosáhla 110 stupňů, auto ztrácelo výkon," líčil Lacko. "Ze soboty na neděli jsme zkusili vyměnit chladič, ale nepomohlo to."

Ve třetí rozjížďce tak sice jezdil Lacko dlouho na třetím místě, ale jeho motor pak chřadl a on dojel čtvrtý. Podobně se mu vedlo i v závěrečné jízdě. Před cílem zezadu inkasoval ránu od Davida Vršeckého a klesl na čtvrtou pozici.

Celkově byl čtvrtým nejúspěšnějším jezdcem víkendu. "I tak mě ale závody ve Smolensku nadchly. Celé Rusko je jeden veliký zážitek," uvedl Adam Lacko a popisoval: "Už z letiště, které je vzdáleno 350 kilometrů, jsme jeli neuvěřitelných osm hodin. Dopravní informace jsou tam jen v azbuce, s tím jsem měl dost problém. Okruh samotný navíc nebyl označený vůbec."

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze