Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nico Rosberg odvedl lepší práci, řekl bahrajnský vítěz Hamilton

Nico Rosberg a Lewis Hamilton po Velké ceně Bahrajnu formule 1. | foto: AP

6 2014
Bylo to ubráněné vítězství. Do vedení se dostal lepším startem a celý závod hledal cestu, jak udržet vítězství. Lewis Hamilton vyhrál, ale rychlejším jezdcem byl v Bahrajnu jeho týmový kolega Nico Rosberg. "Odvedl dnes lepší práci než já a musím se z toho poučit," uvedl britský závodník.

Již v prvním kole bylo zřejmé, že si oba jezdci Mercedesu nic nedarují. Nico Rosberg měl horší start, ale s druhým místem se nechtěl smířit. Párkrát se mu podařilo natlačit nos svého monopostu na první místo, ale v další zatáčce doplatil na to, že musel předtím brzdit později a jeho bezchybný týmový kolega se protáhl zpět do vedení. Často se jejich monoposty míjely o centimetry, ale ani jeden z nich nechyboval. Ani jeden z nich nedovolil, aby střetem ohrozil výsledek týmu.

Fotogalerie

"Nico dnes jel fantasticky. Byl to těžký, ale férový souboj. Bylo nesmírně náročné ho udržet za sebou," uvedl Hamilton, který vyhrál dva závody za sebou naposledy před čtyřmi lety ještě jako pilot McLarenu. "Bylo to na ostří nože až do konce," prohlásil Brit, který zvítězil o 1,085 vteřiny. "Těžších závodů jsem ve formuli moc nejel."

Rosberg chtěl vyhrát, ale nakonec se těšil i z toho, že se podílel na jednom z nejdramatičtějších soubojů ve formuli 1 posledních let. "Být o sekundu druhý mě štve, ale byl to určitě jeden z nejhezčích a nejdramatičtějších závodů, které jsem kdy jel," prohlásil německý pilot. "Myslím, že to byla propagace tohoto sportu, fantastická podívaná," uvedl.

"Známe se velmi dlouho, ale tak jako dnes jsme spolu naposledy závodili někdy v motokárách. Musel jsem ze sebe vydat to nejlepší a měl jsem i dost štěstí," přidal se Hamilton.

Před závěrečným sprintem kroužili jezdci za zpomalovacím vozem. Nico Rosberg měl na autě měkké gumy, Lewis Hamilton tvrdé. Všichni v Mercedesu předpokládali, že Němec bude rychlejší a hlavní inženýr dokonce varoval Hamiltona do vysílačky, aby nešel při bránění pozice za hranici. Řekl mu, že nejdůležitější je, aby oba dovezli auto do cíle v pořádku. Hamilton poslechl, nešel za hranici. Ale i tak dokázal ubránit jedno z nejcennějších vítězství kariéry.

Autor:


Témata: Formule 1, Mercedes




Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze