Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Německo je pro mě extra motivací, říká Schumacher. Bojuje se však i o titul

Michael Schumacher (vpravo) a Sebastian Vettel na tiskové konferenci před VC Německa | foto: AP

22 2010
Před Velkou cenou Německa formule 1 není na Hockenheimu sledovanější osoby. Michael Schumacher s mercedesem se má v domácím prostředí před davy fandů vymanit z nudného průměru a konečně dobýt stupně vítězů.

Poprvé od návratu do F1 pojede sedminásobný mistr světa před svým vlastním publikem. V Mercedesu proto bijí na poplach, protože nechtějí zažít další blamáž. Slavný německý pilot letos zatím dosáhl jen na dvě čtvrtá místa a na devátém místě celkového pořadí je o plných 54 bodů horší než jeho týmový kolega a krajan Nico Rosberg.

"Pro mě tento závod samozřejmě představuje extra motivaci. Máme vylepšené auto a já doufám, že to bude krok dopředu. Budu bojovat," řekl jednačtyřicetiletý Schumacher, který v Hockenheimu při svém tamním posledním vystoupení v roce 2006 zvítězil.

Očekávání ale panuje i u dalších týmů - v Red Bullu už jsou prý zažehnány spory mezi piloty Markem Webberem a Sebastianem Vettelem, McLaren zase věří, že Lewis Hamilton se udrží v čele průběžného hodnocení, a stáj Ferrari se chce vrátit do boje o titul.

Michael Schumacher před VC Německa

Michael Schumacher před VC Německa

Hamilton má v celkové klasifikaci náskok 12 bodů před týmovým kolegou Jensonem Buttonem, McLaren bude ale dál pod tlakem. Pět bodů za obhájcem titulu je Webber, dalších sedm bodů za ním následuje Vettel. Ztráta Fernanda Alonsa z Ferrari na pátém místě už ale činí 47 bodů.

Webber vyhrál minulý závod v Silverstonu, třebaže před kvalifikací musel z nařízení vedení stáje odevzdat přední křídlo svého monopostu stájovému kolegovi Vettelovi, který o něj přišel v tréninku, přičemž náhradní nebylo k dispozici. Hned po závodu se Australan nechal slyšet, že situace v týmu se mu nelíbí. "To už je pryč. Webber dostane nyní prioritu, co se auta týče, protože je v hodnocení výš," zní nyní z tábora Red Bullu.

McLaren se v Německu vrátí nejspíš k difuzorům, bez nichž minule dosáhl na stupně vítězů na druhém místě pouze Hamilton. V předchozích třech závodech přitom byli na pódiu vždy oba jezdci. "Nasadíme staré i nové (difuzory) do pátečního tréninku a uvidíme, jestli je použijeme v sobotní kvalifikaci," prohlásil týmový šéf Martin Whitmarsh. "Nejsem si jistý, jestli jsme minule prohráli právě kvůli tomu, ale musíme to vyzkoušet, pokud chceme oba tituly," uvedl.

MMark Webber na tiskové konferenci před VC Německa

Mark Webber na tiskové konferenci před VC Německa

Daleko větší zlepšení musejí udělat u Ferrari. Alonso totiž byl v Silverstonu až čtrnáctý. "Myslím, že stále můžeme bojovat o titul," uvedl bývalý dvojnásobný šampion. "Letos je kvůli novému bodování zřejmé, že když se vydaří dva nebo tři závody, obraz boje o titul se hned změní," upozornil Alonso, který zatím maximální počet 25 bodů získal jen při prvním závodu sezony. "Takže nyní plánuji tři stupně vítězů za sebou," dodal.

Hockenheim se od roku 2006 v pořadatelství Velké ceny Německa pravidelně střídá s Nürgburgringem. Trať v Hockenheimu bývala jednou z nejdelších a nejrychlejších a na jejích dlouhých rovinkách piloti dosahovali rychlosti až 360 km/h. Od roku 2002 se však jezdí na zkráceném okruhu, který klade větší nároky na jezdecké schopnosti pilotů.

Místo někdejší délky 6,8 kilometru měří současná trať zhruba 4,6 kilometru. Největší šanci na předjíždění skýtá zatáčka Sachs, příhodným místem je také úsek vedoucí do cílové rovinky. Vítězství z roku 2008 bude obhajovat lídr šampionátu Brit Lews Hamilton z McLarenu.

Charakteristika okruhu

Délka trati: 4,574 km.

Délka závodu:
67 kol = 306,458 km.

Nejrychlejší kolo v závodě:
Kimi Räikkönen (Fin./McLaren), 2004: 1:13,780 = 223,182 km/h.

Nejrychlejší kolo v kvalifikaci:
Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2004: 1:13,306 = 224,625 km/h.

Nejrychlejší závod:
Michael Schumacher, 2004: 1:23:54,848 = 215,852 km/h.

Vítězové předchozích závodů:
2002 - Michael Schumacher
2003 - Juan Pablo Montoya
2004 - Michael Schumacher
2005 - Fernando Alonso
2006 - Michael Schumacher
2008 - Lewis Hamilton

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze