Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Nejvyrovnanější sezona rallye vrcholí

17 2000
S a n R e m o , P r a h a - o tu ještě nebylo. Tři rallye chybějí do konce mistrovství světa a čtyři nejúspěšnější jezdce sezony dělí pouhých pět bodů. Nejvyrovnanější šampionát všech dob teď čeká poslední letošní soutěž na asfaltu. Od pátku do neděle se jede Rallye San Remo za účasti všech es i všech sedmi továrních týmů včetně Škody, která premiérově na asfaltu představí vylepšený vůz Octavia WRC Evo II.
Paradoxně tu podle původních plánů z počátku roku neměl startovat vedoucí jezdec mistrovství. Ano, Fin Grönholm není na asfalt expertem, na pevném povrchu odjel jen šest soutěží a za Peugeot není ani nominován na body do hodnocení značek. Přednost mají Francouzi Panizzi a Delecour, první a druhý v cíli předchozí Korsické rallye. Grönholm, na Korsice pátý, jede jen na sebe.

"Politika týmu se nezměnila. Jde nám o to vyhrát soutěž značek," prohlásil za Peugeot sportovní ředitel Corrado Provera.

Případnému Grönholmovu titulu zřejmě nevěří, ačkoli následovat budou dvě soutěže na Finově oblíbené šotolině, Australská a Britská rallye.

Také Ford staví tři auta. Vedle nominovaných jezdců, Brita McRae a Španěla Sainze, bude trojkou Ital Liatti. Podobně je to u Subaru. Nominováni jsou Brit Burns, který nikdy na asfaltu nevyhrál, ale má šanci na titul, a Francouz Jean-Joseph, třetím do party je Nor Solberg.

Na sen o pátém titulu v řadě za sebou už pomalu zapomíná Fin Mäkinen. Jeho tým Mitsubishi není tak rychlý jako začátkem roku, a i když Mäkinen vyhrál poslední dvě San Rema, zázrak se už nečeká. Škoda potřebuje odčinit neúspěch z Kypru, kde oba inovované vozy po chybách jezdců nedokončily ani první etapu. Váha odlehčených octavií se blíží povolenému minimu 1230 kilogramů. Vylepšilo se rozložení hmotnosti i stabilita vozu.

"V Itálii jsme testovali šest dnů. Pokud bude vůz fungovat tak jako na posledním testu, jeho spolehlivost by měla umožnit oběma posádkám bojovat o další body do klasifikace značek," řekl manažer škodováckého týmu Pavel Janeba.

Ze šesti startů sezony má německá dvojice Armin Schwarz, Manfred Hiemer čtyři bodovaná umístění. V hodnocení továrních značek dojela do šestého místa v Monte Carlu, Keni, Portugalsku a Řecku. Španělé Luis Climent s Alexem Romanim brali bod jen při debutu Škody na Safari Rallye. Poslední tři soutěže nedokončili. Climent má po sezoně z týmu odejít, ale jeho nástupce se ještě tají.

Rallye San Remo, kterou tvoří sedmnáct rychlostních zkoušek o celkové délce 382 km, je nejsevřenější soutěží šampionátu. Všechny zkoušky se jedou v okruhu 55 kilometrů od San Rema, podstatná část trati se využije v obou směrech a všechen servis proběhne na jednom místě.
Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze