Motokros je sport, při němž se s vrtochy poočasí musí počítat. I Čepelák nakonec uznal, že už zažil mnohem horší podmínky. "Třeba letos ve Španělsku, tam to fakt celé plavalo pod vodou." Ve tříde Open, vypsané pro stroje 250 kubických centimetrů a silnější, se podle nových pravidel měly konat tři jízdy. Už po ranních rozjížďkách však organizátoři přece jen zmoudřeli a jednu z nich zrušili. "Asi správně usoudili, že by trať mohla být zdraví nebezpečná," domnívá se dvaadvacetiletý borec, který na rozdíl od některých soků neměl s bahnem pražádné problémy.
V obou jízdách vždy během prvních dvou okruhů získal takový náskok, že by ho o prvenství mohla připravit jedině obrovská chyba či technická zábava na jeho Yamaze. I svého souputníka ze seriálu mistrovství světa Michala Kadlečka nechal daleko vzadu. "Cítil jsem formu, prohra s kýmkoli by mě obrovsky zklamala," prohlásil Čepelák.
Doma by se letos měl při významnějších podnicích představit ještě třikrát. Jak sám říká, vyhrávat ho baví. Jeho hlavní prioritou jsou ale závody mistrovství světa. V nich má logicky skromnější cíle. "Bodovat, bodovat a znovu bodovat," prozrazuje je usměvavý mladík. Body se přitom při soubojích elitních světových motokrosařů udělují za umístění do patnáctého místa.
Čepelák má letos zatím tři. Pro další si odletěl do daleké Austrálie, kde o víkendu světový šampionát pokračuje. "Tak daleko jsem nikdy nebyl, vlastně jsem ani nikdy neseděl v letadle," přiznal s trochou obavy závodník těsně před pondělní cestou. Na vzdáleném kontinentu bude ve startovní listině jediným Čechem. A nebyl by tam ani on, kdyby mu finančně nepomohl jeho německý sponzor.
"Stejně jsem velkou část nákladů hradil z vlastní kapsy," doplňuje Čepelák. Co by se muselo stát, aby pobyt u protinožců nebyl jen drahým výletem? "Pokud získám nějaké body, budu maximálně spokojen," opakuje velimský motokrosař.