Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nejvíc ze sportovkyň bere Šarapovová. Kvitová je daleko za ní

HVĚZDA SPORTU I REKLAMY. Maria Šarapovová je už desátý rok po sobě nejlépe vydělávající sportovkyní světa, pomáhá jí i její vlastní značka cukrovinek Sugarpova. | foto: Česká sportovní/Pavel Lebeda

13 2014
Žebříčku nejlépe vydělávajících sportovkyň světa kralují tenistky. První je Maria Šarapovová, druhá Li Na, třetí Serena Williamsová. Celkem je v elitní desítce sedm tenistek, doplňuje je krasobruslařka Kim Ju-na, závodnice Danica Patricková a golfistka Paula Creamerová. Petra Kvitová za elitou v tomto ohledu zaostává.

Na kurtu nedokázala Serenu Williamsovou už 10 let porazit, v oblasti výdělků naopak Šarapovová už desátý rok v řadě nejen nad ni vládne. Podle magazínu Forbes si Ruska, která letos podruhé dobyla Roland Garros, vydělala za období od června 2013 do června 2014 zhruba půl miliardy korun.

Z prize money přitom pochází „jen“ 50 milionů, zbytek získala Šarapovová z reklamních příjmů. Má smlouvy s firmami Nike, Porsche, Samsung Electronics, Tag Heuer, Evian či Head, na jaře se stala také tváří produktů Avon. K tomu má značku cukrovinek Sugarpova. Na vrchol žebříčku se tak dostala i přes to, že druhou půlku roku 2013 převážně promarodila. V Rusce se snoubí úspěch, fotogeničnost a touha podnikat, to jsou hlavní předpoklady, proč už tak dlouho finančnímu žebříčku vládne.

Nejlépe vydělávající sportovkyně

1. Maria Šarapovová
(509 mil. korun)
2. Li Na
(492 mil. korun)
3. Serena Williamsová
(459 mil. korun)
4. Kim Ju-na
(340 mil. korun)
5. Danica Patricková
(312 mil. korun)
6. Viktoria Azarenková
(231 mil. korun)
7. Caroline Wozniacká
(225 mil. korun)
8. Agnieszka Radwaňská
(141 mil. korun)
9. Ana Ivanovičová
(133 mil. korun)
10. Paula Creamerová
(114 mil. korun)

Kariéru i výdělky druhé Číňanky Li Na znovu nastartoval lednový triumf na Australian Open, díky níž dostala výrazný bonus od společnosti Nike. Kromě toho má světová trojka smlouvy s Mercedesem, Samsungem či Rolexem a několika značkami v Číně. Však ji také po prvním grandslamovém triumfu na Roland Garros 2011 čínská média kritizovala, že se místo tréninku věnuje podepisování sponzorských smluv. 

V žebříčku se obecně střídají sportovkyně, jimž do něj pomohly odměny ze sportu samotného (tenistka Serena Williamsová, závodnice Patricková nebo další tenistka Radwaňská), s těmi, které těží zejména z reklamních příjmů (tenistky Ivanovičová a Wozniacká nebo krasobruslařka Kim Ju-na).

Právě Kim Ju-na je nejlépe placenou sportovkyní mimo tenisový svět. Jako krasobruslařka budila obdiv tím, že v žádné soutěži neskončila mimo stupně vítězů, zejména v domácí Jižní Koreji však měla velký úspěch i jako reklamní tvář. Letos sice ukončila kariéru, přesto podepsala novou smlouvu s telekomunikačním gigantem SK Telecom.

Při pohledu na žebříček se nabízí otázka: Co způsobuje dominanci tenistů? Zejména skutečnost, že právě v tomto sportu dostávají ženy takřka totožné odměny jako muži, nejen co se turnajů samotných týče, ale i v rámci sponzorských smluv.

I nejlépe vydělávající česká sportovkyně je tenistka - Petra Kvitová. Sledované období nezahrnovalo její druhý wimbledonský triumf, dle českého Forbesu si od června 2013 do června 2014 připsala 60 milionů korun (46 z prize money, 14 z reklamních příjmů). Výrazně tak zaostává za Wozniackou či Ivanovičovou, přestože na kurtech se jí daří lépe.

V pondělí však Kvitová oznámila, že podepsala nový kontrakt s marketingovým gigantem IMG. Vynese ji příště v žebříčku vzhůru?

Autor:






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze