A Karel Abraham, další český motocyklista, jen přidá: "Čekal jsem všechno, ale že bude třicet jezdců v kvalifikaci v jedné vteřině, to tedy ne."
Vítejte ve třídě Moto2. V nové kubatuře, která v letošní sezoně mistrovství světa silničních motocyklů nahradila upadající kategorii dvěstěpadesátek a o které Pešek říká: "Je to maso, ale super maso. Jednou můžete být na bedně a podruhé třicátý." Zkrátka Moto2 nabízí nebývalou vyrovnanost, vždyť v úvodních čtyřech závodech už bodovalo 27 jezdců.
V kvalifikaci stačí ztratit na vítěze pár desetin, a už stojíte v páté řadě, daleko od nejlepších. A jakmile na startu chvíli zaváháte, je konec nadějí.
"Na startu je 41 kluků, z nichž si každý myslí, že je nejlepší. Každý chce být v první zatáčce na špičce a podle toho to vypadá. Takže jsou tam jedinci, kteří jsou na tom psychicky trošku hůř a dělají věci, které jsou zbytečné. Rozdávají rány," líčí Pešek. "Spoustu kluků to v první zatáčce nedobrzdí a musíte mít štěstí, aby vás netrefili."
Moto2 je vážně "maso". Ale maso, které má grády. Už proto, že na startu je 41 pilotů, což je hodně vysoké číslo. Každý pak má ve svém stroji naprosto identický motor, což způsobuje vyrovnanost. Mimochodem motorů je celkem 100 a před každým závodem si je piloti losují. Mechanici pak nemají šanci se do nich vůbec dostat.
"Jsou zaplombované na šesti místech a bez toho, aby přišel komisař, nevyměníte ani olej. Zkrátka všichni jsou na tom stejně," říká Peškův trenér Čihák. Pak se rozesměje a řekne: "Tedy všichni ne. Anthony West jezdí na mašině MZ a to je prostě svařený lešení, takže je chudák o dvacet kilo těžší než ostatní."
Abyste pochopili – v Moto2 mají všichni stejný motor, ale liší se podvozek a kapota. Tak třeba Pešek jezdí s Moriwaki, Abraham nedávno přešel k FTR. Oba jsou zatím po čtyřech závodech až ve třetí desítce. "Ale o víkendu v Mugellu jsem zajížděl časy, jako měli piloti z první pětky. To mi ukázalo, že můžu bojovat s nejlepšími," řekl Pešek po závodě v Itálii, kde havaroval.
Nezáleží však jen na šikovnosti pilotů, ale i na umění mechaniků. Vzhledem ke stejným motorům se samotný stroj zrychlí jen dobrým nastavením pérování, převodovky a prokluzu spojky. "Hledají se setiny i tisíciny," ví Pešek. "A jestli mám i já šanci stát letos na bedně? Je to reálné," slibuje.