Co přesně se v Japonsku stalo? Podle jezdce Adrina Sutila, který byl blízko nehodě, narazil Bianchi z boku do vyprošťovacího jeřábu, který dostával z trati právě Sutilův monopost.
Jules Bianchi25letý francouzský pilot, který v F1 závodí za tým Marussia. Ač je pilotem jedné z nejslabších stájí, odborníci mu věští velmi slušnou budoucnost, vždyť byl testovacím pilotem Ferrari. Letos v Monaku se stal prvním a jediným pilotem, jenž dokázal jednomu z týmů, které do F1 vstoupily v roce 2010 (Marussia, Caterham, HRT), získat body - dva za 9. místo. |
Bianchiho převezli v ambulanci na operaci do 15 kilometrů vzdálené fakultní nemocnice. To potvrdila i Mezinárodní automobilová federace FIA. Její mluvčí Matteo Bonciani uvedl, že po operaci pilota přemístí na jednotku intenzivní péče, kde bude pod pečlivým dohledem.
Do nemocnice vyrazili i všichni piloti F1. Chtějí být kolegovi nablízku a ukázat solidaritu.
Oficiálních zpráv není mnoho, takže informace proudí z Japonska do světa přes twitterové účty jednotlivých týmů a především novinářů z F1. Otec Bianchiho Phillipe podotkl, že nové zprávy o zdravotním stavu jeho syna nemusí přijít dalších 24 hodin.
Bianchiho nehoda nebyla z těch "obyčejných", po nichž pilot bez zranění vystoupí. Dokazoval to i televizní přenos, který se striktně vyhýbal záběrům z karambolu, což nikdy nevěstí nic dobrého. Smutně působilo i vyhlašování tria nejlepších, kdy úspěšné trio Lewis Hamilton, Nico Rosberg a Sebastian Vettel potlačovalo své emoce. A třeba Lewis Hamilton, vítěz závodu, řekl: „Atmosféra není moc dobrá, protože jsme všichni viděli, že to auto je úplně zničené.“
To je dobře vidět i na fotografii z místa nehody.
Rosberg pak přidal: „Dostáváme kusé informace a vypadá to, že to není vůbec, ale vůbec dobré.“
Je zřejmé, že za nehodou stojí mokrá trať v Suzuce. Pršelo po celý závod a v závěru déšť zhoustl. Právě v tu chvíli havaroval nejprve Sutil a po něm právě 25letý Biachi.
Nehodu už vyšetřuje japonská policie, která na okruhu zajistila poškozený vůz stáje Marussia.
Bianchi věděl, že v zatáčce č. 7, která se mu stala osudnou, jeden z jeho soupeřů havaroval. FIA potvrdila, že bylo máváno tzv. dvojitými žlutými vlajkami, které jezdce na nebezpečí na trati upozorňují. A které jim přikazují jet takovou rychlosti, aby dokázali bezpečně zastavit.
Už od středy bylo jasné, že závod zasáhne bouře a blíží se tajfun. Mnozí jezdci si proto přáli, aby se startovalo dřív či nebo se závodilo už v sobotu, Bernie Ecclestone, boss F1, však nesouhlasil. I kvůli tomu, že by v brzkých ranních hodinách klesla v Evropě sledovanost.