"Byla to pro mě super příprava na nejdůležitější závody, které letos budu mít," uvedl jediný pravidelně startující český závodník v seriálu mistrovství světa před podniky ve Finsku (29. – 31.7) a Německu (20. – 22.8.).
"Zároveň jsem rád, že jsem se mohl opět představit českým divákům, kteří byli výborní," vysekl Prokop poklonu domácím příznivcům.
Znamená to, že se čeští fanoušci teď mohou na starty Martina Prokopa v domácích podmínkách těšit častěji?
To určitě ne, byla to spíš taková jednorázová akce. Naší prioritou nadále zůstávají závody mistrovství světa. Tato akce nám spíš ukázala, jakým směrem jít dál v seriálu S-WRC.
Co tím myslíte?
Byly to pro nás s Fordem Fiesta S2000 první dva ostré testy na asfaltu. A ukázalo se, že máme rezervy v nastavení vozu. Nejsme připravení s ním jet tak rychle, jako na šotolině. Takže máme velký kus práce před sebou.
Takže oba závodní testy splnily svůj účel?
Určitě. Byly pro nás velmi přínosné. Bez této zkušenosti bychom v závodech mistrovství světa na asfaltu, které přijdou během léta, strašně ztráceli. Jsem proto rád, že jsme se doma ukázali. A nakonec také náš výsledek byl velmi dobrý. Na Bohemce jsme skončili třetí, jako nejlepší Češi. Takže se dá říct, že jsme spokojení.
V pátek to ale na příliš povedený závod nevypadalo. Při úvodní superspeciálce v Sosnové jste "ulili" start a dostali jste desetivteřinovou penalizaci. Co se stalo?
Já jsem zvyklý na mistrovství světa, kde je startovací systém pokaždé stejný. Tady se ale startovalo na světlo, kdy dlouhou dobu svítí červená a pak se rozsvítí zelená. A to jsem nezvládl. Přetočil jsem motor, pak jsem musel pustit spojku a rozjel jsem se. Prostě jsem to udělal moc brzo. Byla to taková nezkušenost...
Nezkušenost? To zní od juniorského mistra světa a vicemistra světa v produkčních autech poněkud nezvykle...
Víte, já se trošičku s národními šampionáty peru. Ale to jsou věci, které se stávají. Byla to moje chyba. Start do závodu s desetivteřinovou penalizací není úplně příjemný. Ale co se dá dělat.
Na konečný výsledek to asi stejně nemělo vliv, nebo se mýlím?
Jasně, to nebyl problém. Taková ztráta je v dlouhém závodě skoro nic. Nám se stejně nedařilo úplně na sto procent, takže to zase tak moc nevadilo. Na druhou stranu jsem věděl, že kdybych měl bojovat o první místo, bylo by to velmi citelné. Být v optimální formě, s optimálním nastavením auta, tak by to určitě byla ztráta, která by byla skoro neřešitelná.
Třetí místo jste na Rallye Bohemia obsadil také při svém předchozím startu, před třemi lety. Dá se tedy s nadsázkou říct, že jste si splnil normu?
To doufám, že ne (směje se). Doufám, že to takhle nezůstane. V tento moment se asi nedalo víc dělat, jsem za třetí místo rád. Přeci jen, je to úspěch. Ale myslím, že máme na víc. Naše nasazení bylo na lepší výsledek. Ale prostě jsme nepřipravili a nenastavili auto tak, jak bychom optimálně potřebovali. Jak říkám, rezervy tam jsou.
Takže je problém v autě?
Nemůžu to svádět na techniku. Auto jako takové funguje skvěle, všechno je, jak má. Jen jeho vyladění mě trošičku brzdí. Nedokázal jsem s autem fungovat jako jedno tělo. Takže doufám, že příště budu schopen bojovat o vítězství hned od začátku.
Ostatně, ve Finsku a Německu to bude asi potřeba...
Souhlasím. Letošní šampionát je tak vyrovnaný, že bude záležet na každém bodíku. A proto už musím začít vyhrávat, jinak nebudu mít šanci bojovat o titul. Proto doufám, že na asfaltu budu schopen do toho šlápnout a o vítězství se poprat.