Montoya řekl, že ztratil "téměř celý rok" za sauberem Heinze-Haralda Frentzena, jehož auto je poháněno právě motorem ferrari.
Technický ředitel Williamsu Patrick Head rovněž zvedl směrem k německému pilotovi varovně prst. "Když je šampionát v rozhodující fázi, měli by ostatní jezdci respektovat ty, co bojují o titul," řekl.
Ale šéf stáje Frank Williams odmítl jakékoli úvahy, že by Frentzen pustil Schumachera a snažil se zabrzdit Montoyu. "Vždyť to samé udělal Michaelovi. Nebo ne? Michael za ním přece také ztratil nějaký čas."
Montoya měl podobné problémy s druhým jezdcem Jordanu Zsoltem Baumgartnerem, který nahradil zraněného Ralpha Firmana. "Jel jsem po rovince a jediné, co jsem viděl, bylo deset nebo dvanáct modrých vlajek. Vypadalo to jako průvod a on se stále neuhýbal," řekl na adresu Baumgartnera.
"Najednou ho napadlo, že mě pustí, a tak šlápl uprostřed zatáčky na brzdy. Málem jsem do něj narazil. Bylo to šílené."
Ke konci tedy Montoya Schumachera už dostihnout nemohl. Jedinou šanci měl v prvním kole závodu. Ale Němec byl lepší. "Byla to pravděpodobně jediná šance, jak ho porazit. Zkusil jsem to a nevyšlo to."
Montoya i Head tvrdí, že nové, kontroverzní opatření FIA, které donutilo Michelin změnit design předních pneumatik, nemělo na konečný výsledek žádný vliv. "Ferari a Schumacher byli prostě lepší než my a musíme se snažit, aby tomu tak příští závod nebylo," uvedl Head.
"Nemyslím, že nové opatření nějak závod ovlivnilo," říká Montoya. "Přijížděl jsem s nejmenší možnou ztrátou. Nemohl jsem vyhrát, takže jsem alespoň dojel druhý. Celkově ztrácím tři body, což je dva závody před koncem nicotný rozdíl. Stále jsem ve hře a to je důležité."