Nehoda Fernanda Alonsa a Sebastiana Gutierreze zkřížila plánu týmu Ferrari. Šéfové stáje se po skvělém startu svých svěřenců těšili na vítězství. Kvůli zastavení závodu však Sebastian Vettel přišel o náskok v čele, Mercedes navíc pro pokračování závodu vybral vhodnější strategii. Výsledkem bylo až třetí místo.
Ještě o něco hůř dopadl Kimi Räikkönen, kterému se při stání v boxech přehřál motor a posléze na dráze vypověděl poslušnost. Fernando Alonso se stáji, z níž odcházel za nepříliš přátelských okolností, neúmyslně „pomstil“.
„Před tou nešťastnou červenou vlajkou jsme si byli jisti, že vyhrajeme,“ říká Arrivabene. „Sledovali jsme náš náskok, sledovali jsme strategii naši a soupeřů a byli jsme hodně spokojeni. Pokud by se nestalo nic zásadního, vyhrálo bychom. To se však bohužel stalo.“
Šéf týmu z Maranella má podle všeho pravdu. Hamilton by proti Vettelovi neměl šanci, přestože byl na tvrdých gumách, protože měl velkou ztrátu a na šestém místě za pomalejšími soupeři by ještě nějaký čas nabral. Nico Rosberg zvolil před zastavením závodu podobnou strategii jako Vettel a rovněž by musel do boxů.
Výsledky závodu najdete ZDE |
To však nic nemění na tom, že strategické rozhodnutí Ferrari ve dvacetiminutové pauze nebylo správné. Zatímco Nico Rosberg se rozhodl po vzoru Hamiltona přezout na tvrdší směs a jet na ní až do cíle, Vettel zůstal na superměkkých pneumatikách a musel ještě jednou do boxů.
„Některá rozhodnutí v závodě jsou dobrá, některá špatná,“ říká trochu alibisticky Arrivabene. „Abychom si byli jisti, že to bylo špatné rozhodnutí, musíme se podívat na všechna data. Každé auto jinak pracuje s pneumatikami a každé je opotřebovává jiným tempem,“ vysvětloval.
Podle šéfa stáje o tom, že Ferrari nevyhrálo, jednoznačně rozhodlo přerušení závodu. Volba pneumatik pro zbývající čas na dráze je podle něj až na druhém místě. „Nikde není psáno, že bychom vyhráli, kdyby se Sebastian vrátil na trať s tvrdšími gumami. To je zatím jen spekulace.“