Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Nebuďte směšní, Alonso si vyhrát v Německu zasloužil, říká Webber

MMark Webber na tiskové konferenci před VC Německa | foto: AP

30 2010
Těm, co se zlobí, že v Německu poslalo Ferrari do vedení Alonsa a litují Massu, kterého připravily týmové příkazy o vítězství, rázně odpovídá Mark Webber. "V týmu se dohodli, že rychlejší jezdec vyhraje závod. A to byl Fernando, takže si vyhrát zasloužil," vysvětloval svůj názor konkurenční pilot.

Australský závodník nehodnotil, zda-li manévr Ferrari a jeho výměna jezdců byla legální, nebo odporovala pravidlům FIA. Prostě si jen myslí, že Alonso odjel skvělý víkend a 25 bodů pro něj bylo zaslouženou odměnou.

"Felipe měl přece možnost Velkou cenu vyhrát," podivoval se Webber těm, kdo přejí Brazilcovi. "Měl hodně šancí Fernandovi prostě odjet, ale nikdy to nedokázal. Pokud si sám po závodě na Hockenheimu nestěžoval, bylo to správně. Dobře věděl, že ten den seděl ve stejném autě lepší pilot. Nebyl dost rychlý, tak nevyhrál. To je celé."

Massa měl na vítězství a byl vcelku rychlý. Ale pouze těsně po startu na měkkých gumách. Po přezouvání pneumatik se mu Alonso kolo co kolo lepil na zadní křídlo. Na tvrdé směsi nestačil, a proto bez protestů poslechl týmový příkaz.

Mark Webber se poté zmínil i o trestu pro Ferrari. Ten byl jasně oprávněný. Ale týmová režie je podle něj dlouholetou a nevyhnutelnou součástí formule 1. Má na věc stejný názor, jako jeho šéf Sebastian Horner. Stejně jako boss týmu Red Bull si zkušený jezdec myslí, že by týmového příkazy měly být v Grand prix oficiálně povoleny.

"Týmová režie ve formuli 1 existovala, existuje a existovat bude. Jen není tolik vidět. Je velmi obtížné dodržování zákazu kontrolovat, a nikdy se ho nedařilo uhlídat. Jedinou cestou, jak zabránit podvádění, je týmovou režii opět povolit," myslí si Mark Webber.

"V každém týmu jsou dvě auta a dva jezdci a v průběhu šampionátu nevyhnutelně dochází k situacím, kdy je potřeba, aby se jeden z nich umístil na určitém místě. Dá se to řešit omezením výkonu motoru, přidanou zastávkou v boxech, čímkoliv. Jsou to zbytečné šachy a měly by z formule 1 zmizet," dodal třetí muž šampionátu.

Webber má pravdu. Co viděl celý svět v Německu, byl pouze jeden z mnoha případů týmové režie v F1. A zajímavé na něm bylo pouze to, jak nepochopitelně neohrabaně ho tým Ferrari provedl. Nic dalšího. A pokud muži z vedení automobilové federace FIA nechtějí stáj dál trestat, vědí, o čem hovoří. Sto tisíc dolarů za nešikovnost úplně stačí.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze