Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Náraz do zdi zbořil jezdcovy šance

25 2000
Velké plány Tomáše Engeho před sobotním druhým závodem formule 3000 na anglické dráze Silverstone vzaly bleskurychle za své. Jeho radost z mokré trati se ukázala jako mylná. Závodník nejprve havaroval v úvodu kvalifikace, když přidal plyn v nesprávnou chvíli a na nesprávném místě - když vyjížděl ze zatáčky Woodcote, zalité vodou, do prvního měřeného kola. "Chyboval jsem a následovala nejhorší rána mé kariéry," líčí karambol mladík. V rychlosti kolem 170 km/h se roztočil a vzápětí pravou stranou vozu praštil do zdi boxů. Ulomené přední kolo jej udeřilo do hlavy. "První, co mě v tu chvíli napadlo, bylo, že je konec nadějím pro závod. Nevěřil jsem, že mechanici dají auto během hodiny před druhým tréninkem dohromady," vzpomíná Enge. "Byla to moje nejošklivější nehoda, v sedmadevadesátém jsem havaroval s formulí 3 na Sachsenringu, ale to byla rána do bariéry z pneumatik, tady jsem vletěl přímo do zdi. Bylo to hodně nepříjemné." Tím ovšem jeho trápení neskončilo. Mechanici sice monopost opravili, ale Enge ani jeho kolega z týmu mySAP.com Stéphane Sarrazin neměli v závěrečné kvalifikaci šanci na dobrý čas. Čech zajel 21. a Francouz 19. čas. "Jak jsme se celý tým těšili na vodu, najednou ani jedno auto na mokru nefungovalo. Nepomohlo ani jiné nastavení. Musíme rychle zapomenout na tento víkend. Příští sobotu v Barceloně musíme prorazit," řekl včera Enge, když se zrovna doma v Liberci chystal na trénink v sedle bicyklu. V závodě skončil 13., Sarrazin byl o kolo zpět 19.

Výsledky: 1. Webber (Austr., European Arrows) 1:22:24,239, 2. Manning (Arden) -0,948, 3. Wilson (oba Ang., Nordic) -4,980, 4. Bernoldi (Red Bull) -11,850, 5. Junquiera (oba Braz., Petrobras) -16,497, 6. Ayari (Fr., Coloni) -30,727... 13. Enge (mySAP.com) -1:28,783.

Celkově: 1. Webber 14, 2. Minassian (Fr., Super Nova) 10, 3. Junquiera 8, 4. Manning 6, 5. Wilson 4, 6. Bernoldi a Melo (Braz., Petrobras) 3, 8. Enge 2.


Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze