Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nahý atlet běhá s tyčí Paříží 2: Mesnil hledá sponzora v aukci na internetu

Francouzský tyčkař Romain Mesnil představuje neobvyklý způsob hledání sponzora prostřednictvím internetové aukce. | foto: Reuters

31 2009
Zoufalé situace si žádají nevídané činy. Francouzský tyčkař Romain Mesnil pokračuje v době ekonomické krize v originálním způsobu hledání sponzorů. Video, jehož ukázku zveřejnil minulý týden, vyvěsil dnes celé. A k tomu se "prodává" v aukci na internetu.

Pokud byste se chtěli zviditelnit v atletickém světě, teoreticky i vy máte šanci. Jedenatřicetiletý tyčkař totiž nabízí k odkupu místo na svém dresu. Obrací se na firmy i na jednotlivce. To vše na francouzské verzi internetové aukční stránky Ebay.

Mesnil, stříbrný medailista z mistrovství světa 2007 a z mistrovství Evropy 2006, ztratil loni jako sponzora firmu Nike. Aby při hledání nového partnera upoutal pozornost, zveřejnil minulý týden ukázku videa, v němž nahý běží mezi turisty i auty Paříží. "Je to originální způsob. Byl prvním, kdo se k tomu odhodlal. Stal se tak známým, což je první důležitý krok k tomu, aby získal partnera," míní Karel Tejkal, odborník na sportovní marketing.

Dnes už má Mesnil na svých stránkách video celé. A k tomu odkazy na aukční web, kde na jedné z uveřejněných fotek stojí v modrém trikotu s nalepeným otazníkem. To je místo pro nového partnera, jež lze vydražit.

"Společnosti, které chtějí být spojené s nejlepšími atlety, jako jsou banky nebo pojišťovny, to asi nenaláká. Těžko by akcionářům vysvětlovaly takový krok, když musejí propouštět zaměstnance. Možná spíš uspěje u firmy jednoho majitele, kterému může tenhle nápad být sympatický," dodává Tejkal.

Firmám nabízí tyčkař s osobním rekordem 595 centimetrů kontrakt od 1. června do konce prosince tohoto roku. Během této doby hodlá závodit na pěti kláních včetně mistrovství světa. Nabízí i svou přítomnost na akci svého sponzora. "Mým cílem je v umožnit firmě v době krize komunikaci originálním a pravděpodobně méně nákladným způsobem než obvykle."

Zároveň si i jednotlivci mohou na internetu vydražit mimo jiné možnost s Mesnilem poobědvat či povečeřet. "Chci mít bližší kontakt s fanoušky." K tomu Mesnil propaguje dvě charitativní organizace, z nichž jedna se zabývá výzkumem nádorů na mozku. Té pak věnuje svoje triko.

"Nejsem ochoten udělat cokoli proto, abych přitáhl sponzory. Teď jsme zvolili tohle a uvidíme, co se stane," citovala jej agentura Reuters. "Byla to příležitost zkusit něco zábavného."

Každopádně pozornost k sobě Mesnil připoutal. Jen během několika desítek minut dnešního odpoledne vystoupala cena místa na jeho dresu z 11 na 16 tisíc euro, tehdy zhruba na 440 tisíc korun.

Mesnil se při výběru firmy musí pohybovat v rámci pravidel Mezinárodní atletické federace IAAF, nesmí tedy propagovat například tabákové výrobky či alkohol. Nehledá ani sponzory z oblastí, v nichž už osobního partnera má. Aukce končí 10. dubna ráno. "Teď budu nosit vaši značku," praví se na konci videa. Čí asi bude?



Témata: Alkohol




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze