Pro všechny to bude naplňovat tři tisíce kilometrů mezi Budapeští, rumunskými Karpatami a Balatonem, kam je umístěna trať Středoevropské rallye. Odstartována bude v neděli 20. dubna a je rozdělena do šesti etap.
Švorc bude závodit v konkurenci více než stovky závodníků na motocyklu KTM 450 EXC-R. "Je to pro nás i pro jezdce první závodní start. Jsme na něj dobře připraveni," hlásí majitel týmu Martin Trojan.
Třicetiletý Švorc tím definitivně přechází od dřívějších motocyklových aktivit k rallye. "Má pro to výborné předpoklady. Je cílevědomý a poctivý v přípravě a může využít své zkušenosti z motokrosu, superkrosu i motoskijöringu," charakterizuje Trojan jezdce z Dobřan v Orlických horách.
Přípravě na závodění v rallye se Trojan se Švorcem věnují už řadu měsíců. Několikrát si vyzkoušeli atmosféru těchto podniků a zkusili si i jejich tratě.
Nyní se rozhodli absolvovat vlastní závod. "Zkušební jízdy a závody, to jsou dvě odlišné věci. Potřebujeme získat zkušenosti, které jinak nezískáte. Třeba s navigací," vysvětluje Trojan.
A závod nedaleko Česka k tomu přímo vybízí. "Blíž se už něco podobného asi opravdu nepojede," souhlasí majitel týmu.
Na tratích v Maďarsku a Rumunsku se Švorc hned při své premiéře potká s řadou skvělých soupeřů. Chybět nebudou ani ti, kteří se už proslavili na nejpopulárnějším závodě této kategorie, na Dakaru. Ten byl letos kvůli možnosti teroristických útoků zrušen. "Pořadatelé jezdce přihlášené na Dakar finančně zvýhodnili, i proto jich pojede hodně," vysvětluje Trojan.
Právě Dakar hraje v plánech Trojana a Švorce důležitou roli. Zanedlouho by se měl stát vrcholem jejich společného snažení. "Původně jsme chtěli jet už v roce 2009," říká Trojan, ale připouští, že přesunutí závodu do Argentiny a Chile mohou tento cíl odložit, "šance, že bychom jeli, je, ale ještě uvidíme."