Frank Biela byl vedle Otto Rensinga, Michaela Bartelse a Markuse Östreicha velkou německou monopostovou nadějí osmdesátých let. Poté se s obrovským úspěchem vydal cestou cestovních a sportovních vozů. Je tedy pravděpodobné, že vás k tomuto sportu vedl právě on.
Vůbec ne! Je pravda, že mne od malička bral k závodům, když jsem mu ale řekla, že to chci zkusit v motokárách, byl naprosto proti. V jedenácti mi sice koupil terénní motorku, tu mi ovšem zakázala máma, protože to považovala za klučičí sport.
Motokáry jste si ale nakonec prosadila...
Ano. Od čtrnácti jsem jezdila v Čechách a Francii – bez jeho pomoci. Když jsem teď postoupila do automobilového sportu, tak se mne jen zeptal: "Víš, co to znamená. Opravdu to chceš?” A já to chtěla…
Jak vás tedy nyní podporuje?
Občas mi něco poradí. Myslím, že je i docela hrdý na to, co dělám – jen to ještě moc neumí ukázat.
Firma Volkswagen právě zahajuje (viz F3) velkou ofenzívu v okruhovém sportu a Scirocco-Cup je toho dobrým příkladem. Jezdíte zde, protože má váš otec coby bývalá tovární jednička Audi ke koncernu výborné vztahy?
Ne, nemá s tím opravdu co dělat. K tomuto mistrovství mne přivedl jeho starý známý z vytrvalostních závodů Denis Rostek. Zeptal se mne, jestli bych vyměnila motokáry za cesťák a já byla hned pro. Společně jsme pak našli sponzora (Autohaus Wolfsburg) – sezona zde totiž stojí kolem 50 000 eur.
VW v tomto poháru jistě chce propagovat svůj nový model a pohon na zemní bio-plyn, zcela jistě ale hledá i talenty, kterým pak může pomoci hodně vysoko, například do DTM.
Ano, to je mi jasné. Beru proto motorsport jako absolutní prioritu. Minulý rok jsem v Čechách maturovala (Evropanka Isabelle, která žije v Monaku, Čechách a Německu, mluví mimo Češtiny také plynule německy, francouzsky, anglicky a italsky) a pro hotelovou školu ve Švýcarech jsem byla ještě moc mladá. Tak jsem letos profesionální závodnicí, která trénuje na motokárách a občas pomůže tátovi ve firmě.
Povězte nám něco o voze a o tom, jak se vám daří.
VW Scirocco R je absolutní závoďák. Je poháněn přeplňovaným čtyřválcem o objemu dvou litrů o síle 225 koní. Smíme ale několikrát použít i "Push-to-Pass" tlačítko, které mu na moment vdechne dalších 50 koníků. Všechny vozy jsou identické a stará se o ně firma Abt. Můj je oranžový – miluji totiž oranžovou barvu! Letos startuji mezi juniory a rok 2010 považuji za ryze učební sezonu – neznám totiž ani jeden z okruhů (Scirocco-Cup startuje v rámci DTM). Ale jsem spokojena a v sezoně 2011 chci útočit na vítězství.
VW v závodech nasazuje i vybrané "legendy" jako vašeho otce, Jacquese Laffita, Martina Brundlea nebo Marca Surera. Jaké to je, jezdit proti hrdinům F1?
No tak ke mně se "legendy" zatím nechovaly moc zdvořile. V prvním závodě do mne boural Laffite…
Sebevědomá pilotka má jistě nejeden předpoklad postoupit na sektoru cetovních vozů třeba až do vysněné DTM. Po tátovi má benzin v krvi a díky jeho jménu a výborným vztahům k vedení VW, by se jí jednoho dne mohlo dostat i špičkového materiálu.
A s tím by mohla Čechy reprezentovat lépe, než to v minulých letech bylo dopřáno Janišovi s Kostkou. Pozorujme tedy její vývoj…