"Víc než hodinku se ale na něm v takových mrazech jezdit nedá. To ani není pořádný trénink, spíš jen takové protáhnutí na kole," říká Zimovčák a přiznal, že i tyto vyjížďky v dalších dnech bude asi muset vypustit.
Ne kvůli mrazu, ale proto, že si ho dnes odpoledne vezmou do práce lékaři.
"Budou mi implantovat sedm zubů, které jsem si vyrazil při pádu na Tour de France. Pokud to však jen trochu půjde, rotoped ve sklepě zahálet nebude," slibuje cyklista.
Italské silnice, po kterých se pojede Giro, už má prostudované. A tvrdí, že mnohem lépe, než Tour de France. "Tuto část přípravy jsem trochu podcenil, teď už vím, že je nutné znát profil tratě," říká Zimovčák.
Na trase jen o padesát kilometrů kratší než Tour de France ho mimo jiné čeká osm kilometrů dlouhý a pořádně prudký kopec. "Je to stoupání z 500 až do 2 600 metrů. Ten nemám šanci vyjet, asi ho budu muset vyjít pěšky. Na vysokém kole to není ani technicky možné," obává se cyklista.
Bicyklů, věrných kopií historických unikátů, si bude brát pět. "Udělali jsme na nich i drobné úpravy, například zpevnili rámy a kostru a na rozdíl od originálů jsou lehčí," prozradil Zimovčák. I to, že jedno přišlo zhruba na třicet tisíc, což je podle něj celkem slušná cena. Mohlo by totiž stát i více než dvojnásobek.
Na Giro trénuje již několik měsíců a týdně na vysokém kole najede na 350 až 400 kilometrů. V nynějších mrazech je to mnohem náročnější, i jeho však čeká trénink v lepších podmínkách. "V únoru jedu na Mallorcu a v dubnu na Korsiku," říká cyklista.
Na Tour de France vloni ujel 3 608 km, bylo mu osmačtyřicet a závod nevzdal ani po velmi těžkém pádu. Do startu zhruba stejně náročného Giro mu už zbývají necelé čtyři měsíce. Start je v Belgii 5. května a do cíle v Miláně by měl dorazit 27. května.