"Soutěž se stále přiostřuje a týmy, které bojují o špici, mají stále více lidí a lepší zajištění. Proto jsme se rozhodli postavit dvě auta," vysvětlil manažer týmu Milan Loprais očekávané
rozhodnutí.
Druhý kamion tak pojede jako takzvaná ostrá asistence. Tatra Karla Lopraise bude maximálně odlehčená a poveze pouze malé množství náhradních dílů. Vše bude na korbě druhého vozu, který bude řídit Lopraisův šestadvacetiletý syn Leoš.
"On už se dlouho podílí na přípravě kamionů a momentálně nastal ten správný čas, aby začal i jezdit," podotkl Milan Loprais.
Tým si také podle slov všech účastníků čtvrteční tiskové konference v Praze chce vychovat následovníky. Karlu Lopraisovi je totiž 55 let a pomalu začíná myslet na ukončení kariéry.
Syn Leoš ale může v rodinné tradici pokračovat. "Pokud vedle něj posadíme někoho zkušeného, kdo to v Africe zná a nic jej tam nepřekvapí, rychle získá jistotu," podotkl navigátor Josef Kalina.
Existuje i šance, že společně s Leošem Lopraisem pojede právě on. "To však bude definitivně jasné až tak v polovině prosince," tvrdil Milan Loprais.
Výhodou mladého řidiče by měla být i skutečnost, že se bude plně věnovat zajištění vozu svého otce. "Nechceme totiž do druhého kamionu posadit někoho, kdo bude s Karlem závodit, ale kdo mu bude krýt záda," prohlásil Kalina.
Monsieur Dakar, jak se Lopraisovi po jeho úspěších v africké poušti přezdívá, se už také připravuje na změnu taktiky a svého závodnického myšlení.
Doposud totiž vždy před každým odjezdem zdůrazňoval, že musí jet hlavně rozumně, s rozvahou a čekat na svou šanci. Nyní se ale bude snažit od počátku bojovat o první místo.
"Nepojedeme však hranu od startu. Budeme ale tlačit na pilu trochu více než v minulých ročnících," slíbil svým fanouškům Loprais.