Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Musíš přes noc zhubnout, uslyšel na Madeiře český pilot Kopecký

Jan Kopecký (vpravo) se spolujezdcem Petrem Starým - Posádka Jan Kopecký (vpravo) a Petr Starý na startu Agrotec Rallye. | foto: Václav ŠálekČTK

6 2010
Funchal (Od zvláštního zpravodaje MF DNES) - Hodně netypické přání uslyšel od týmových inženýrů při Rali Vinho Madeira český jezdec Jan Kopecký. Během noci prý má spolu s navigátorem Petrem Starým zhubnout o 30 kg, aby stačil svému týmovému kolegovi Freddymu Loixovi, jenž vede.

"To je nadlidský úkol," usmál se Kopecký, který ze třetího místa ztrácí na Loixe 22 vteřin. "Za měsíc by to možná šlo, ale za noc těžko," dodal pilot Škody Fabie S2000.

"Ano jsem lehčí, ale pořád držím stejnou váhu. A Honza taky," reagoval dobře naladěný Loix. Nižší váha je na madeirských tratích výhodou kvůli častým stoupáním. S úvodní etapou osmého dílu Intercontinental Rally Challenge Kopecký přesto může být spokojený. Vždyť za druhým Britem Meekem v peugetotu zaostává o 1.1 vteřiny.

"Jsme tady poprvé, trať je hodně zrádná," popsal tovární jezdec Škody Motorsport. "Je to hodně rychlé. Dlouho jedeme na maximálku, ale pak přijde technická pasáž s řadou zatáček."

Na neznámé rychlostní zkoušky si zvyká čím dál víc. V polovině etapy ztrácel na Meeka přes 10 vteřin, manko téměř smazal. A kdyby pořadatelé anulovali výsledky předposledního testu, v němž havaroval do té doby druhý Ital Rossetti, přeskočil by Brita o 4 desetiny vteřiny.

"U Rossettiho jsme skoro zastavili, byla to obrovská rána. To, že zkoušku nezrušili, je to špatné rozhodnutí," zlobil se Kopecký.

Úvodní etapu zvládl až na jednu výjimku s přehledem. Ovšem jediná špatná chvilka byla kritická. Málem jej vyřadila ze závodu.

"Při předchozím průjezdu této vložky mi odešly brzdy, tak jsem jim chtěl ulevit, abych je nepřehřál. Jenže mi utekl zadek a trefil jsem nějaký břeh. Bojoval jsem s tím nějakých sedmdesát metrů," popsal. "Měli jsme obrovské štěstí, byla to obrovská krizovka," přiznal.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze