Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ogier chce v Itálii útočit na čtvrtý triumf, může ale odjet k porodu

Sébastien Ogier s trofejí pro vítěze Rallye Monte Carlo | foto: AP

8 2016
Úřadující světový šampion Sébastien Ogier z Francie bude v nadcházející Italské rallye usilovat o čtvrtý triumf na Sardinii v řadě. Lídr průběžného pořadí MS se zároveň pokusí ukončit sérii tří soutěží bez vítězství, která ho potkala poprvé od roku 2013. Tehdy se v barvách továrního týmu Volkswagen vrátil do elitní kategorie mistrovství světa.

Dvaatřicetiletého Ogiera to však nijak zvlášť netrápí, s dosavadním průběhem sezony je spokojený. „Do Itálie jedeme s dobrou náladou, sezona je zatím fantastická. Ve všech rallye jsem byli na stupních vítězů,“ podotkl Ogier, který má v průběžném pořadí MS po pěti odjetých závodech náskok 47 bodů na týmového kolegu Andrease Mikkelsena z Norska.

„I když Italská rallye nepatří mezi mé nejoblíbenější soutěže, naučil jsem se ji mít rád. Jezdí se po úzkých a hrbolatých cestách, já mám radši rovnější, kde můžete chránit auto,“ řekl Ogier.

Může se však stát, že z rodinných důvodů soutěž nedokončí. Jeho manželka Andrea je těhotná a brzy by se jim měl narodit první potomek. „Datum porodu je sice až po rallye, ale člověk nikdy neví. V případě, že by začala rodit v průběhu rallye, pojedu za ní. Nechci o ten moment přijít,“ řekl Ogier s tím, že vedení týmu jeho rozhodnutí podporuje.

Přestože MS dominuje stejně jako v předešlých třech letech Volkswagen, na vítězství už dosáhli i zástupci dalších automobilek. V Portugalsku vyhrál Brit Kris Meeke s citroënem, v Argentině zvítězil Novozélanďan Hayden Paddon s vozem Hyundai.

„Na Sardinii máme velmi dobré vzpomínky. V roce 2014 jsem zde poprvé startoval za tým Hyundaie, o rok později jsem se poprvé dostal na podium. Na to nikdy nezapomenu a rád by na to letos navázal,“ řekl Paddon, který byl loni druhý za Ogierem.

Na startu budou i Martin Prokop a Jan Kopecký, kteří se budou snažit navázat na úspěchy z minulého roku. Prokop ovládl úvodní diváckou erzetu, Kopecký byl celkově devátý. „Po vítězství na Rallye Český Krumlov se musím co nejrychleji přepnout z asfaltových tratí u nás doma na šotolinový podklad na Sardinii. Minulý rok ukázal, že jsou zde potřeba dobré nervy a kontrolované riziko,“ řekl Kopecký.

Mistrovství světa v rallye

Průběžné pořadí MS (po 5 ze 14 závodů): 1. Ogier (Fr./Volkswagen Polo-R) 114 b., 2. Mikkelsen (Nor./Volkswagen Polo-R) 67, 3. Östberg (Nor./Ford Fiesta RS) 58, 4. Paddon (N. Zél./Hyundai i20) 57, 5. Sordo (Šp./Hyundai i20) 56, 6. Latvala (Fin./Volkswagen Polo-R) 37, ...12. Prokop (ČR/Ford Fiesta RS) 10.

Pohár konstruktérů: 1. Volkswagen 145, 2. Hyundai 96, 3. M-Sport Ford 82, 4. Volkswagen II 70, 5. Hyundai N 51, 6. Dmack Ford 30, 7. Jipocar 12.

Autoři: ,
Témata: rallye, Haas




UNEX a.s.
Specialista povrchových úprav (Uničov

UNEX a.s.
Jihomoravský kraj, Zlínský kraj, Olomoucký kraj, Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 20 000 - 24 000 Kč

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze