Chybět nebudou ani bývalí jezdci formule 1 včetně Alexe Zanardiho, který před lety při závodech přišel o obě nohy, avšak dnes znovu vyhrává závody se speciálně upraveným závodním automobilem.
Cestovní vozy měly jako samostatný závod v Brně premiéru v roce 1966 a od roku 1968 se závod stal trvalou součástí tehdy velmi populárního evropského šampionátu. Stejně tomu bylo i v roce 1987, kdy pod taktovkou všemocného Bernie Ecclestoneho seriál povýšil na mistrovství světa. Bohužel však díky mnoha problémům, které tehdy tyto závody sužovaly, nepřežilo mistrovství víc než jedinou sezónu.
Stalo se zároveň labutí písní závodů cestovních vozů, protože již v následujícím roce seriál zanikl zcela. O jeho znovuzrození se zasloužila společnost KSO Ltd., která v roce 2000 uspořádala, tehdy ještě pod názvem EURO STC Cup, první ročník obnovené soutěže.
Ten se již v roce následujícím přeměnil na evropské mistrovství. Za tu dobu seriál získal na kvalitě i na atraktivnosti. Snaha o obnovení seriálu vyvrcholila v loňském roce, kdy bylo motoristickou federací FIA znovu vypsáno MS. Tehdy se ještě seriál České republice vyhnul, letos se však cestovní vozy do Brna vrací v plné síle.
Šampionát však má jinou podobu. Namísto vytrvalostního, tři a půl hodinového závodu, dnes mohou diváci sledovat dva těsně po sobě následující krátké, zhruba půlhodinové, závody. Díky spolupráci s televizní stanicí Eurosport jsou všechny závody živě přenášeny prakticky do celého světa, a to logicky vede k zájmu sponzorů i výrobců.
Kromě tradičních účastníků, jimiž jsou BMW a Alfa Romeo, se tak na tratích nově objevují i další renomované značky jako je Seat, Chevrolet, Honda a Peugeot. V Brně se k nim navíc při své premiéře připojí ještě Toyota a rozšíří tak startovní pole na konečných 28 vozů.
Mezi jeho současnými protagonisty seriálu jsou i tři pamětníci posledního závodu v roce 1987. Jsou to Nicola Larini, Gabriele Tarquini a Roberto Ravaglia. Zatím co první dva letos znovu vyrazí na závodní trať Masarykova okruhu v závodních vozech, Roberto Ravaglia již závodnické řemeslo pověsil na hřebík a nyní do Brna přijíždí jako šéf týmu BMW Team Italy-Spain.
Kromě těchto jezdců stojí za zmínku i další známá jezdecká esa. Jsou to především bývalí piloti formule 1 Gianni Morbidelli a Alex Zanardi, úřadující mistr světa cestovních vozů Andy Priaulx či německá dvojice Jorg a Dirk Müllerové. Přestože do poslední chvíle byla velká naděje, že se mezi jezdci objeví i některý domácích jezdců, nakonec se tak nestalo.
Nicméně ani k domácí fanoušci nepřijdou zcela zkrátka. V rámci závodního víkendu se jako doplňkový závod bude prezentovat i seriál F3000 Internation Masters, kterém si velmi úspěšně vede Jan Charouz ze stejnojmenného českého týmu.
Program závodního víkendu
Pátek:
16.00 - testování vozů WTCC
Sobota:
9.00 - volný trénink WTCC
9.45 - volný trénink F3000 Int. Masters
10.45 - volný trénink BMW 1 Challenge
12.00 - Volný trénink WTCC
12.45 - kvalifikace F3000 Int. Masters
13.45 - Kvalifikace BMW 1 Challenge
15.00 - kvalifiakce FIA WTCC
16.25 - 1. závod F3000 Int. Masters (16 kol)
17.10 - kvalifikace BMW 1 Challenge
Neděle:
9.10 - Warm Up WTCC
10.05 - 1. závod BMW 1 Challenge (15 kol)
11.35 - 2. závod F3000 Int. Masters (16 kol)
12.15 - autogramiáda jezdců na Pit Lane
13.40 - 2. závod BMW 1 Challenge (15 kol)
15.15 - 1. závod WTCC (10 kol)
16.25 - 2. závod WTCC (10 kol)