Belgický dvojzávod, který byl tentokrát ve stínu slavné čtyřiadvacetihodinovky, průběhem diváky nezklamal. Byl to jeden z nejdramatičtějších závodů letošní sezóny. A také nejtvrdších.
O patřičnou předehru se postaral již ve čtvrtek Zanardi, který předvedl divákům hrůznou podívanou. V dvojité zatáčce Pouhon v několika saltech zcela zrušil svoje BMW. Jezdci se nic vážného nestalo, ale vůz mechanici nebyli schopni uvést do provozuschopného stavu a v sobotním závodě se tak neobjevil.
Návrat k závodům světového mistrovství cestovních vozů v Belgii uskutečnil jediný český jezdec Adam Lacko, kterého místní komentátor divákům představoval libozvučně jako "ček adam laků". V kvalifikaci skončil těsně za Larinim, na 21. místě. "Dlouho jsem v BMW neseděl, a tak si musím znovu zvykat," posteskl si po tréninku Lacko.
Do prvního závodu nejlépe odstartoval Priaulx, který se ujal vedení. Za ním se rozpoutala velká bitva. Jejím důsledkem byla havárie Funkeho na fordu, a tak ještě dříve než čelo závodu ukončilo celý okruh, musel na trať poprvé vyrazit Safety Car. Chvíli po restartu se před vedoucího Priaulxe dostal Dirk Miller. A vedení udržel až do cíle. Ovšem stále si musel hlídat útoky dotírajícího Priaulxe.
Druhý závod startoval jako vždy v opačném pořadí, a tak se vedení ujal Giovanardi, sledovaný Garciou, Tarquinim a Thompsonem. I tentokrát se závod jel velice tvrdě, a tak ještě v prvním kole opustili kvůli nehodám startovní pole tři jezdci - Priaulx, Rydell a debutant Ayari.
Další velká rána přišla ve třetím kole. Při průjezdu šikanou Bus Stop Klenke po kontaktu s Larinim dostal smyk, při kterém se srazil s Genem. Tvrdá rána zůstala pro oba jezdce bez následků, ale na trať musel opět na tři kola Safety Car. Sotva se vrátil do boxů, došlo ve stejném místě k další kolizi.
O vedení stále bojovala skupina jezdců Giovanardi, Garcia, Tarquini a Dirk Müller. Při průjezdu šikanou však Garcia nezvládl vůz a Tarquini s Dirkem Müllerem se mu už nestihli vyhnout. Za nimi jedoucí D'Aste, aby se vyhnul havarovaným vozům, projel šikanu přímo a dostal se tak i před vedoucího Giovanardiho.
Získal tak svoje první vítězství, ale rozhodnutí jury o penalizaci jej později vrátilo na pozici, která mu právem náležela - tj. druhé místo. Giovanardi tak mohl alespoň dodatečně slavit další vítězství.
Adam Lacko vybojoval ve Spa páté a čtvrté místo v hodnocení nezávislých jezdců a znovu přidal další body v trofeji nezávislých jezdců. celkové klasifikaci si nadále udržuje vedoucí postavení Dirk Miller, ale situace zůstává i nadále velice vyrovnaná a o držiteli mistrovského titulu zdaleka není rozhodnuto.
Výsledky závodů ve Spa - 1. závod:
1. D. Müller (Něm., BMW 320i) 22:58.706 min, 2. Priaulx (Brit., BMW 320i) -0.270 vt., 3. J. Müller (Něm., BMW 320i) -5.448, 4. Tarquini (It., Alfa Romeo 156) -5.712, 5. Thompson (Brit., Alfa Romeo 156) -5.859, 6. García (Špa., BMW 320i) -10.694, ...20. Lacko (ČR, BMW 320i) -29.982.
2. závod:
1. Giovanardi 27:49.757 min., 2. D´Aste (It., BMW 320i) -0.003, 3. Coronel (Niz., SEAT Toledo Cupra) -1.371, 4. Farfus jr. (Braz., Alfa Romeo 156) -1.923, 5. D. Müller -4.050, 6. Menu (Švýc., Chevrolet Lacetti) -7.619, ...13. Lacko -15.634.
Průběžné hodnocení jezdců:
1. D. Müller 61 bodů, 2. Giovanardi 57, 3. Priaulx 50, 4. Tarquini 43, 5. García 43, 6. Thompson 38.
Průběžné hodnocení značek:
1. BMW 159 bodů, 2. Alfa Romeo 155, 3. Seat 113, 4. Chevrolet 39, 5. Ford 2.
Průběžné hodnocení Trofej Michelin:
1. Hennerici (Něm.) 73 bodů, 2. Coronel 65, 3. Rosenblad (Šved.) 50, 4. D´Aste 48, 5. Cirò (It.) 45, 6. Mäkelä (Fin) 31, ...12. Lacko 13.