Do vlastního vyšetřování se podle webu cyclingnews.com pustili Thierry Vildary a Marco Bonarrigo. Motorek podle nich mělo sedm kol, v pěti případech byl zabudovaný v sedlovce, ve zbývajících dvou pak v zadním kole (v kazetě a náboji).
Zjistili, že těchto sedm kol se na podezřelých místech zahřívalo, a experti jim potvrdili, že to nemohlo vzniknout jinak než ukrytým motorkem. Své výsledky včetně záběrů termokamery prezentovali ve francouzské televizi v neděli večer.
Mezinárodní cyklistická unie (UCI) na tato obvinění zatím nereagovala. Letos v lednu ale objevila nedovolenou technickou podporu v kole mladé belgické závodnice Femke van den Driesschové během mistrovství světa v cyklokrosu.
Stejné kontroly v poslední době provádí UCI často. Při závodu Kolem Flander jich bylo 216, na nedávné slavné klasice Paříž-Roubaix takto rovněž prověřila více než 200 kol.