"V Mostě to byl snad nejhorší víkend v historii Buggyry," šklebil se Jan Kalivoda, manažer týmu. Ještě loni dominovala, její pilot David Vršecký shrábl dva tituly v řadě. Zato teď slavil jediné vítězství, přitom se jelo už 24 závodů! V Mostě ani jedno pódium.
"Popravdě řečeno, věděli jsme, že bude spousta změn na autě i ve struktuře naší organizace," zmínil Kalivoda odchod technického ředitele Maria Kresse.
Ten v Židovicích u Roudnice založil novou stáj MKR Technology a angažoval i Markuse Bösigera, který kdysi s buggyrou také získal evropský primát.
"Pole se vyrovnalo, konkurence vzrostla. Holt na 1.místě bude pro změnu někdo jiný. Alespoň máme motivaci," utěšuje se Kalivoda. Buggyra je fenomén závodních tahačů, ale sezona je pro ni specifická.
Po odchodu Kresse se na vývoji vozu spolupodílí i sám Vršecký jako konstruktér. "Má úkol se trochu s auty poprat." I díky téhle roli zůstane Buggyře věrný i příští rok, do zaječích nevezme.
"To by se musel vystěhovat z Roudnice," směje se manažer. Tahač zrychluje, ale ne tolik, jak si stáj představuje.
"Zkoušíme plno nových věcí, ale ne vždy jdete správným směrem, občas se musíte vrátit zpátky." Komplikací je i to, že není stálý druhý pilot. Několik závodů včetně Mostu absolvoval Němec Nittel, bývalý vicemistr světa v rallye, jednou jel Rus Konovalov.
"Bösiger u nás měl opci a dlouho nás vodil za nos, jestli jo, nebo ne. Zbrzdilo nás to, nějaké extra jednání s dalším jezdcem jsme proto nepodnikali," vysvětluje Kalivoda.
Druhý vůz je komerční, pilot tedy musí přinést pár desítek milionů korun na sezonu. "A to v téhle době není jednoduché sehnat.
Sami druhý vůz neuživíme, nestojí za námi žádná automobilka." Chuť si možná Buggyra, pětinásobný rychlostní rekordman, spraví po sezoně. "Jednu zajímavůstku máme připravenou, snad to vyjde. Neřeknu, o co půjde, ale bude to stát za to!"