Program byl podle slibů nabitý, jak to jen šlo. Motocyklová svatba se uskutečnila i za deště, stejně jako ukázka havárie vozu s kaskadéry.
V depu se mezitím vzájemně všichni navštěvovali a pokukovali po obzoru, odkud že přijde trochu více světla. Nad sebou měli dál a dál nekonečné černo. Až k večeru, kolem osmnácté hodiny, se znovu dalo něco dělat a program se rozběhl.
"Přišli jsme o hodně fanoušků. Ještě uvidíme, jak jsme dopadli," říkal Habrda včera, kdy zase svítilo slunce a závody probíhaly bez omezení. "Němcům se dráha líbí. Určitě by tady příští rok chtěli jet svoje mistrovství," ujistil Michal Habrda.
Když byly povinné přestávky mezi starty motocyklových dragsterů na chladnutí motorů, aby byly zase fit, vyjely dragstery na čtyřech kolech. Bylo jich hodně a střídaly se celou dobu.
Vzruch a obří aplaus vzbudil ukázkový start Němce Gerda Habermanna a jeho raketový vůz Dragon Hunter. Když si představíte zvuk stíhačky či tryskového letadla při pohybu na ploše, jste skoro doma. Při startu však ještě musíte přidat dunivé rány jako při pořádném ohňostroji a pak jeden spojený dunivý ohňostroj.
To se za Dragon Hunterem rozevlál ohnivý proud, který tlačil auto rychlostí přes 300 kilometrů v hodině. "Dřív jsem začal brzdit," vysvětloval Habermann.
V obrovské rychlosti neviděl cílovou čáru. Jakmile vzal za páku, vyletěly brzdicí padáky a kerosin, kterého spotřebuje 120 litrů na jednu jízdu, přestal proudit do raketového motoru. "Čas mohl být nejméně o vteřinu lepší."
Zajel i tak nejspíš rychlostní rekord auta v Česku. 402 metrů urazil za 7,136 vteřiny. Na konci měl rychlost 331 kilometrů v hodině...
Habermann představil tým. Má celkem 12 dragsterů
Gerd Habermann nezklamal. Na motomejdan do Bechyně skutečně přivezl své raketové dragstery a představil je, sebe i přítelkyni Ulrike, vicemistryni z evropského šampionátu v jedné ze tříd motocyklových dragsterů.
Jen pohled na jeho stroje budil zájem i údiv. Nadzvednutá celá karosérie vozu Opel Calibra nechala nahlédnout na více než půl metru širokou nasávací rouru, do které se spolu se vzduchem zepředu vhání z bočních trysek kerosin a přídavný plyn. Je to Dragon Hunter.
Auto se rozletí na tlak spalované plynové směsi. Přesně jako raketa. Nemá žádný převod z motoru na široká kola. Čtvrt míle uletí za 5,9 vteřiny a na konci zhruba 400 metrů dlouhé dráhy má rychlost 480 kilometrů v hodině. Něco, co v Česku ještě nejspíš nikdo nepředstavil. Raketový motor má sílu 15 tisíc koňských sil...
Tisíc 'koní' má další z Habermannových ukázek v Bechyni. Model třídy Super Competition Dragster se jménem Einzelstück má osmiválcový motor Chevrolet o obsahu 7,4 litru. Čtvrt míle urazí za 8,45 vteřiny a na konci jede rychlostí 280 kilometrů v hodině. Z nula na 100 kilometrů zrychlí za 1,2 vteřiny.
Třetí z ukázek byl motocyklový dragster, na kterém se představila přítelkyně Ulrike. Motor je z helikoptéry a jeho síla je 3 800 koňských sil.
Ten už se v Česku na dráze představil. Bylo to loni v závodě mistrovství Evropy v Hoškovicích. "Ulrike je jediná žena, která tu třídu jezdí," poznamenal Gerd Habermann. Jinak mladá žena závodí v kategorii, kde jsou stejně výkonné harleye.
Řekl o sobě, že jezdí dragstery 30 let. Má 18 titulů mistra Německa a jednou byl mistrem Evropy. Doma v Německu mívá kolem dvanácti až patnácti soupeřů. V Evropě 50. Stal se i mistrem Nizozemí a má další národní i mezinárodní tituly. Je zvyklý vyhrávat. K dispozici na to jeho tým má 12 dragsterů.
Habermann jezdí druhou nejvyšší třídu. První startuje na nitrometan a je nákladná. "Máme i takový stroj, ale nejezdíme s ním," upřesnil. "Je to právě kvůli velkým nákladům."
Jako jeden z menší skupiny v adrenalinové disciplíně se věnuje dragsterům profesionálně. K jeho programu patří i show. Všechny tři dragstery, které přivezl, mají k brzdám na kolech ještě padák.
Dragon Hunter má dva, další dva v Bechyni představené stroje jeden. Jsou časo schované v trubkách, které mají menší průměr než motory.
Dragstery mají mít 400 metrů dlouhou dráhu na závod a 600 metrů na zastavení. Bechyňské letiště je pro ně ideální. "Je tu prostor i na korekci směru jízdy," poznamenal německý pilot. Za cílem je ještě dráha na brzdění předlouhá.
Takže by se v Bechyni mohlo jet i otevřené mistrovství dragsterů Německa? "Přijel jsem vlastně dráhu otestovat," vysvětlil Gerd Habermann. "Daly by se tu naše závody uspořádat."
Takže, kdo ví.Možná Jihočeši za rok uvidí jako první v Česku šampionát, kde po zemi létají monstra s raketovými motory jako v Americe.