Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Jak se motokrosaři litomyšlského Orionu rozparádili v Jiníně

Motokros - ilustrační foto | foto: Petr Lemberk, MAFRA

28 2014
Závod mistrovství Evropy kubatury Open v jihočeském Jiníně, to byla dokonalá demonstrace umění motokrosařů z litomyšlského Orion-RS Petrol Teamu. Elitní jezdec stáje František Smola dojel v obou rozjížďkách první, jeho oddílový kolega Petr Bartoš vždy hned za ním.

„Dobrý trénink na závod mistrovství republiky, který se zde pojede za měsíc,“ prohlásil spokojeně Smola, jenž svůj úspěch postavil na povedených startech. To Bartošovi se vydařil jen ten první, ve druhé rozjížďce musel o „bednu“ tvrdě bojovat.

„Byl to pro mě klíčový závod proto, abych se posunul na medailové umístění v seriálu. Za ním se ženu celý šampionát poté, co jsem vynechal první podnik v Rusku kvůli své bezpečnosti,“ vykládal Bartoš. Oba borci si pochvalovali jinínskou trať. „Byla super připravena a bavilo mě to tam,“ uvedl Bartoš.

I když výsledky nemohly být lepší, manažer stáje z Litomyšle Petr Kovář ví, že je nelze přeceňovat. Pole závodníků totiž bylo poměrně prořídlé, devatenáctičlenné. „Účast v mistrovství Evropy není nějak velká, těžko říct, proč tomu tak je. Někteří jezdci se předvedli jenom doma, jako třeba Slovinec Gerčar. Dál už ale v seriálu nepokračoval,“ všiml si Kovář.

I proto má Bartoš, průběžně čtvrtý, ve své prioritní soutěži slušnou šanci na medaili. Zatím je čtvrtý, ale ke stříbru mu chybí jenom pár bodů. Už pozítří může zaútočit na čelo ve slovenské Šenkvici.

„Péťa tam v minulosti startoval a ve srovnání s konkurencí z východu Evropy by z toho měl těžit. Prvního Rusa Rogozina asi o titul nepřipraví, ale má formu na to, aby se popral o druhou příčku,“ věřil Kovář. Bartoš má na dohánění náskoků protivníků kromě Šenkvice k dobru ještě slovinskou Orehovu Vaš, jež se jede první víkend v červenci.

Smolu teď čeká v Aichwaldu třetí díl německého seriálu ADAC MX Masters. V něm je zatím se čtyřmi body celkově devětadvacátý.

Autor:




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze